اسکانو

طراحی دکوراسیون اتاق کودکان و ویژگی های این نوع از طراحی

طراحی اتاق کودکان با طراحی دکوراسیون نقاط مختلف خانه تفاوت های بسیاری دارد؛ اگر شما هم قصد به دکور کردن اتاق کودک خود را دارید باید بدانید که رشد کودک شما در سال های ابتدایی زندگیش از عوامل بسیاری تاثیری پذیری دارد. اصلی ترین زمان برای رشد کودک از بدو تولد وی تا 7 سالگی است، و اتاق یک کودک همواره بستری برای رشد فکری و جسمانی وی می باشد.

زمانیکه برای نوزاد خود دست به ایجاد دکوری می زنید، باید یادتان باشد که نیازهای یک نوزاد در چه حدیست، یک نوزاد قادر به تشخیص چه رنگ هاییست و عملا اتاقی که برای آرامش و آسایش یک نوزاد طراحی می شود باید دارای چه ویژگی هایی باشد. همانطور که در مطالب گذشته نیز برای شما عنوان کردیم، رنگ هایی که برای اتاق یک نوزاد مناسب هستند رنگ هایی خنثی و یا آن دسته از رنگ های شاد و به شدت ملایم است تا کودک در بدو تولد دچار همهمه دیداری نشود و به مغز خود فشاری وارد نکند برای شناخت رنگ ها…

اما یک نکته را فراموش نکنید، کودک شما در حال رشد است و با چشم بر همزدنی دیگر نیازهای دوران نوزادی خود را ندارد، نوزادی که تا چند ماه گذشته تنها تمایل به خوابیدن داشت اکنون چهار دست و پا راه می رود و هیجان زیادی برای دیدن رنگ های مختلف از خود نشان می دهد، بنابراین زمانیکه برای نوزاد خود دکوراسیون طراحی می کنید به فکر چند ماه بعدش هم باشید.

فعالیت و بازی از ارکان اصلی رشد و یادگیری کودک به حساب می آید؛ در واقع تمامی کودکان در ارتباط با فضای خود است که رشد شخصیتی و اجتماعی پیدا می کنند؛ بنابراین فضای کودکان باید با شناخت نیاز های آنها و روحیات و علاقمندی هایشان دکور شود؛ خصوصیات جسمی و روانی کودکان در مراحل مختلف رشد اساس برنامه ریزی فضا و طراحی برای آن ها است. شکل کلی فضای معماری کودکان از عناصری منحصر به فرد برجسته و آنچه بر انگیزنده احساسات آنها است سرچشمه می گیرد.

اما ویژگی های معماری برای کودکان چیست؟

  1. وجود تنوع در عین سادگی
  2. وجود نشانه هایی برای درک موقعیت در فضا
  3. جلوگیری از سرد گمی و همهمه
  4. عدم یکنواختی در محیط
  5. بر انگیختن حس ماجراجویی در کودک
  6. خوانایی و ادراک پذیری فضاها برای کودک
  7. ارتباط درست و مداوم بصری و فیزیکی
  8. استفاده از اشکالی نو در فرم های متنوع
  9. فضایی شکل گرفته بر پایه دو گانگی هایی همچون بالا و پایین، حرکت و سکون، درون و بیرون، شفاف و کدر
  10. مقیاس

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]