اسکانو
بزرگ‌ترین آبشار خاورمیانه

آبشار شوی دزفول بزرگ‌ترین آبشار خاورمیانه

رشته‌کوه‌های زاگرس آبشارهای متعددی را در جای خود جای‌داده است اما یکی از بزرگ‌ترین‌های آن آبشار شوی دهستان شوی در دزفول است. مطمئن باشید بازدید از این آبشار در فصل بهار یکی از زویایی‌ترین مناظر از طبیعت را جلوی چشمانتان آماده خواهد کرد. آبشار شوی درواقع بزرگ‌ترین آبشار طبیعی در خاورمیانه بشمار می‌رود که دارای 100 متر ارتفاع و 40 متر عرض است، اما این منطقه برای شنا اصلاً مناسب نبوده و توصیه می‌کنیم اگر به‌قصد شنا به این منطقه سفر می‌کنید بهتر است آبشار شوی دوم که در نزدیکی آن قرار دارد را استفاده کنید، چراکه هم عمق کمتری داشته و هم خطر کمتری شمارا تهدید می‌کند.

آبشار شوی یک آبشار عظیم جثه بوده که آب با شدت فراوانی به صخره‌های اطراف آن برخورد می‌کند و صدای زیبای آن را می‌توانید از کیلومترها دورتر نیز بشنوید. در اطراف آبشار طبیعتی زیبا و بکر پدید آمده که قطعاً شمارا محو تماشای خود می‌کند، وجود درختانی همچون مو، بید، انجیر، کیکم، زبان‌گنجشک، افرا و بلوط در این منطقه توانسته زیبایی را دوچندان کرده که همین امر منجر شده تا اسم این آبشار زیبا را شوی بگذارند؛ شوی یک واژه لری به معنای لطافت است. آب آبشار زمانی که از غار بیرون ریخته و از گردنه کوه به پایین می‌ریزد، از میان کوه و دره عبور کرده و سپس روانه رود دز خواهد شد.

به دلیل آنکه این آبشار در خوزستان قرار دارد بنابراین انتظار هوایی گرم را داشته باشید؛ پس اگر قدرت تحمل گرما در شما کم است توصیه می‌کنیم اواسط اسفند تا آخر فروردین را برای تماشای این آبشار زیبا انتخاب کنید. این منطقه در ماه‌های دیگر از سال به دلیل وجود هوایی گرم و در برخی از ماه‌ها به دلیل وجود هوایی بسیار سرد آزاردهنده خواهد بود.

برای آنکه به این آبشار برسید باید بدانید که منطقه‌ای کوهستانی پیش رویتان است، باید حتماً کفش‌های مخصوص کوهنوردی به پا کنید که هم مقاوم و هم ضد آب باشند. سپس برای رسیدن به این آبشار بهتر است به دزفول خود را رسانده و پس‌ازآن به‌سوی روستای سرتنگ راهی جاده شوید. این مسیر دارای 130 کیلومتر مسافت بوده اما راهی مناسب و بی‌خطر است که می‌تواند شمارا به نزدیکی آبشار شوی برساند. به روستای سرتنگ که برسید باید ماشین خود را در گوشه‌ای قرار داده و سپس دو ساعت کوهنوردی کنید تا به آبشار شوی و طبیعت بکر و زیبای آن برسید.

یادتان باشد دیدن از این مناطق تنها به آبشار شوی ختم نشده و در مسیر خود می‌توانید سری به روستای نورآباد بزنید، روستایی با کوه‌ها و باغ‌های انار زیبا که چشمه‌ها و آبشاری دیدنی را در خود جای‌داده است. کمی آن‌طرف تر که بروید روستای تاریخی لیوس هم به چشم می‌خورد که دارای معماری خیره‌کننده و خانه‌هایی باارزش تاریخی خواهد بود. دریاچه شیهون و دره کاید نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری در مسیر رسیدن به آبشار شوی هستند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کرده و لذت سفر خود را دوچندان کنید.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]