اسکانو

برترین گیاهانی که منجر به سلامتی شما خواهند شد

ممکن است همه افراد در خانه خود حداقل از یک کاکتوس کوچک مینیاتوری نگهداری کنند؛ گیاهان طبیعی به طرز معجزه آسایی در کاهش استرس و افسردگی در افراد  نقش دارند. اما آیا می دانید گیاهانی که از آنها نگهداری می کنید تا چه حدی می توانند ضامن سلامتی شما باشند؟ آیا می دانید همین گیاهان سبز و سر زنده می توانند ضامن تمرکز بهتر شما در طول روز باشند و انرژی از دست رفته را به شما بازگردانند؟ در مطلب امروز می خواهیم گیاهانی را به شما معرفی کنیم که ضامن سلامتی جسمی و روحی شما هستند.

آلوئه ورا، شفا دهنده طبیعی

آلوئه ورا را با نام های زنبق صحرایی و گیاه جاویدان نیز می شناسند. این گیاه از دسته گیاهان دارویی بشمار رفته و در کنار آن یک تصفیه کننده طبیعی هوا نیز بشمار می رود. ژل بیرون آمده از ساقه های این گیاه برای درمان بریدگی ها، تسکین سوختگی آفتاب و مشکلات پوست و مو مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین جالب است بدانید جوشاندن برگ های این گیاه در آب و تنفس در این بخار آب می تواند علائم آسم را در افراد کمتر کند.

گیاهان تصفیه کننده هوا

گیاه عنکبوتی با نام Chlorophytum comosum شناخته می شود. این گیاه سموم مضر هوا را پاک کرده و هوایی تمیز در اختیار شما قرار می دهد. از این دست گیاهان تصفیه کننده بسیار وجود دارد و ما در مطالب گذشته به آنها اشاره کرده ایم؛ اما گیاه عنکبوتی و گیاه لاستیکی Ficus elastic یکی از بهترین های این گروه بشمار می روند که علاوه بر ظاهری بسیار زیبا قادرند عوامل مضر هوا را پاک کنند.

به طور مثال گیاه لاستیکی که با برگ های بیضی شکل براق و چرمی می تواند هم یک زینت دهنده به دکوراسیون شما باشد و هم در صدر لیست گیاهان خانگی قرار دارند که سمومی مانند فرمالدئید را از هوای خانه حذف می کنند. فرمالدئید می تواند از مبلمان و کفپوش و اشیای خانگی معمولی که شما تصورش را نمی کنید مانند خوشبوکننده های هوا، محصولات مو و لاک ناخن به هوا ساطع شود و این گیاهان قادرند تا آنها را از هوای شما پاک کنند.

گیاهان اکسیژن ساز

یکی از گیاهان زیبا در دکوراسیون داخلی گیاه ماری است، این گیاه با نام زبان مادر شوهر نیز شناخته می شود، از برگ هایی بلند و ایستاده بهره مند بوده و یکی از سر سخت ترین گیاهان آپارتمانی است که به شرایط نگهداری کمی نیز نیاز دارد. گیاهان شرایط تنفسی شان با ما فرق دارد، آن ها دی اکسید کربن را می گیرند و آن را به اکسیژن تبدیل می کنند، گیاهان این کار را عموما در طول روز انجام می دهند؛ اما گیاه ماری اکسیژن را در طول شب آزاد می کند و یکی از بهترین گیاهان برای اتاق خواب بشمار می رود.

گیاهان رطوبت رسان

نخل آرکا (Chrysalidocarpus lutescens) با نام نخل پروانه ای نیز شناخته می شود که یکی معروفترین نخل های خانگی است. عموما گیاهان خانگی حدود 10 درصد از رطوبت موجود در هوا را تامین می کنند. گیاه نخل آرکا رطوبت بالایی در فضا ایجاد می کند که به شدت مناسب برای فصل زمستان می باشد.

خوشبو کننده های طبیعی

گیاهان طبیعی خوشبو را جایگزینی برای خوشبو کننده های شیمیایی کنید. برای این منظور درختچه ای از لیمو ترش می تواند عطری دلپذیر در فضای شما ایجاد کند، عطری مطبوع که منجر به آرامش اعصاب شما و دیگر افراد خانه خواهد شد.

گیاهان کاهش دهنده استرس

در کل نگهداری گیاهان خانگی منجر به کاهش استرس و خستگی در افراد می شود؛ اما برخی گیاهان در این امر تخصص دارند! مطالعات نشان داده اند نگهداری گیاهان در منزل یا حتی در فضای کار تأثیر بسیار مثبتی بر ساکنین دارد، استرس و خستگی را کاهش داده و بهره وری را افزایش می دهد. هر نخلی از جمله نخل بامبو (Chamaedorea seifrizii) یا انجیر گریان (Ficus benjamina) رطوبت را تنظیم می کند و انتشار دی اکسید کربن را در خانه یا محیط کار شما کاهش می دهد، از این رو استرس موجود در فضای شما کاهش می یابد؛ بنابراین چنین گیاهانی مناسب برای دفاتر کار و دفاتر مطالعه فرزندانتان هستند.

خوابی آسوده با اسطوخودوس

اسطوخودوس و یاس دارای عطری بسیار دلنشین هستند؛ این گیاهان علاوه بر عطر خوش خود بخاری از خود ساطع می کنند که منجر به خوابی آسوده خواهد شد. بوی برخاسته از این گیاهان آرامش خاطر شما را تحریک کرده و به شما کمک می کند خواب آسوده ای داشته باشید.

گیاهان کاهش دهنده افسردگی و ناراحتی

گیاهان انرژی مثبت فضا را بیشتر می کنند، خصوصا آن دسته از گیاهانی که دارای گل هستند در کاهش انرژی منفی و ایجاد هدف و احساس رضایت درونی در افراد کمک بسیاری می کنند. بیشتر کسانیکه در بیمارستان ها در نزدیکی گل و گیاهان طبیعی هستند و یا پنجره اتاقشان به روی باغچه های سر سبز باز می شود، به سرعت بهبود می یابند؛ از این رو بنفشه ی افریقایی (Saintpaulia) و یک گل زیبای دیگر را انتخاب کنید و در روزهای افسردگی و بیماری خود آنها را مقابل چشمانتان قرار دهید.

1
ارسال دیدگاه

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
پروین Recent comment authors
  Subscribe  
جدیدترین قدیمی ترین بالاترین امتیاز
من را خبردار کن از
پروین
میهمان
پروین

با سلام ضمن عرض خسته نباشید خدمت شما خواستم از سایت بسیار عالی تون تشکر کنم من چندین و چند ماه هست که دنبال سایتی هستم که آموزش کامل و ساده در مورد نگهداری و پرورش گل و گیاه داشته باشد که خوشبختانه با سایت شما اشنا شدم من خودم در یک منطقه بسیار گرمی زندگی میکنم ولی از جاییکه عاشق گیاهان آپارتمانی هستم هیچوقت نتونستم گیاهان شاداب و سرزنده ای داشته باشم لذا سایت شما اطلاعات مرا نسبت به گیاهان بیشتر کرده ولی هنوز احساس میکنم برای نگهداری از گیاهانم نیاز به کمک دارم از این جهت خواستم ازتون… بیشتر بخوانید

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]