اسکانو

درختچه های چهار فصل مناسب برای فضای بیرونی

گیاهان سبز همواره شادابی و زندگی را به سراسر زندگی ما جاری می کنند، حس و حال زیبایی که گیاهان سبز به محیط زندگی می دهند بر هیچ کس پوشیده نیست، اما همیشه این سر سبزی منتهی به فضاهای داخلی نیست… اگر در خانه خود حیاط داشته باشید پس بارها فکر کرده اید که چه درختچه هایی هستند که هر چهار فصل سال سبز بوده و می توانند زینت بخش محیط شما در هر ماهی از سال باشند…. امروز 6 درختچه چهار فصل مناسب برای فضاهای بیرونی را برای شما معرفی می کنیم که در هر ماهی از سال زیبایی و سرسبزی خود را حفظ کرده و به زیبایی هر چه بیشتر محیط شما می انجامند.

شمشاد Boxwood

شمشاد

شمشاد معمولی همانی است که در بیشتر خیابان های شهر شاهدش هستید. این گیاه بومی مناطق غربی و جنوب اروپا بوده و از دسته گیاهان همیشه سبز بشمار می رود. این گیاه اغلب از 1 تا 9 متر ارتفاع می گیرد و برگ های آن کوچک به رنگ های سبز تیره، چرمی، بدون دندانه، به شکل سرنیزه ای هستند. این گل از دسته گل های زینتی نیست و به رنگ سبز روشن یافت می شود. در واقع از شمشاد ها به عنوان طراحی های فضای سبز و به عنوان پرچین استفاده می شود که میتواند دیواری ضخیم برای حیاط شما ایجاد کند. شمشاد مناسب برای حیاط هایی است که آفتاب تا سایه داشته باشند و باید خاک آنها را همیشه مرطوب نگهدارید.

ماهونیا Mahonia

ماهونیا

این گیاه بومی آمریکا بوده و عموما ارتفاع آن بین 30 سانتیمتر تا 2 متر خواهد بود. برگ های این گیاه به شکل بیضی دندانه دار تیز، به رنگ آبی متمایل به سبز و خزان برنز رنگ هستند. در اواسط بهار این گیاه گل های زیبا و کوچکی دارد که عطر خوش و رنگی زردی دارد. در اواسط تابستان نیز میوه هایی به شکل انگور و به رنگ آبی مایل به بنفش می دهد که خوراکی بوده و طعم ترشی دارند. این گیاه از دسته درختچه های زینتی به حساب آمده و برای کاشت در باغ و محوطه های حیاط می باشد. برای آنکه ماهونیا رشد مناسبی داشته باشد باید در محیطی کاشته شود که آفتاب کامل تا نیم سایه به آن بتابد.این گیاه مقاوم به کم آبی بوده و باید آبیاری متوسطی داشته باشد.

زرشک زینتی Red Barberry

زرشک زینتی

زرشک زینتی از گیاهان بومی مناطق ژاپن و نقاط معتدل نیمکره شمالی می باشد. این گیاه درختچه هاییی تیغ دار دارد که چوب آنها قرمز و یا قهوه ای و زرد است. زرشک زینتی عموما ارتفاعی به اندازه 1 تا 5 متر به خود گرفته و برگ های آن به شکل تخم مرغ و سر نیزه ای بوده که رنگی سبز تا قرمز و زرشکی دارد. گل های این درختچه به صورت خوشه ای رشد می کند که رنگی زرد داشته و این امر در اواخر بهار اتفاق می افتد. پس از آن در حالیکه میوه های رشد کرده درختچه به اندازه ای کامل رسیده باشد به رنگ کاملا سرخ در خواهد آمد. این گیاه از دسته گیاهان زینتی است که هم می تواند به عنوان پرچین استفاده شود و هم به عنوان تک درختی زینتی، نور مناسب برای این گیاه آفتاب کامل است و از دسته گیاهان مقاوم به سرما به حساب خواهد آمد. برای رشد زرشک زینتی بهتر است آبیاری متوسطی انجام دهید و در نظر بگیرید که این گیاه مقاوم به کم آبی است.

میخک هندی یا میخک ژاپنی Pittosporum

میخک هندی یا میخک ژاپنی

این گیاه از دسته گیاهان بومی ژاپن و چین است؛ درختچه های این گیاه تا چندین متر رشد می کنند و دارای برگ های بیضی شکل و چرمی هستند به رنگ های سبز تیره و براق به چشم میخورند. این گیاه گل هایی خوشه ای با عطر دل انگیزی دارد که با رنگ های سفید و زرد در اردیبهشت به چشم می خورد. میوه های این درخت ریز و کرکدار هستند و می توان از آنها به عنوان تک درختی زینتی در محوطه استفاده کرد و یا برای محوطه سازی به عنوان پرچین از آن بهره برد. جالب است بدانید می توانید شاخه های بریده این گیاه را به عنوان دسته گل نیز مورد استفاده قرار دهید. این گیاه برای رشد به نور آفتاب با مقداری سایه در طول روز و آبیاری متوسط نیاز داشته و از دسته گیاهان مقاوم به خشکی به حساب می آید.

پیچ امین الدوله Honeysuckle

پیچ امین الدوله

پیچ امین الدوله از دسته گیاهان بومی شرقی آسیا است، گیاهی که ارتفاع آن بعضا تا 10 متر نیز خواهد رسید. این گیاه دارای برگ هایی بیضی شکل است و گل های سفید رنگ و معطری دارد که طعمی شیرین در انتهای گل خواهند داشت. این درخت نیز میوه داشته و میوه های آن به رنگ روشن و با شکلی گرد هستند. پیچ امین الدوله از دسته گیاهان بالا رونده بوده و مناسب برای استفاده در آلاچیق ها هستند. این گیاه برای رشد خود به آبیاری زیاد و آفتاب تا نیم سایه نیاز داشته و باید دقت داشته باشید که سایه گلدهی را عقب خواهد انداخت.

پیراکانتا Fire Thorn

پیراکانتا

پیروکانتا یک نوع درختچه با خارهای بسیار بلند و تیز است که ارتفاع آن به ۹۰ سانتی متر تا ۶ متر نیز خواهد رسید. این درختچه دارای برگ های بیضی شکل کوچک و به رنگ سبز روشن است که در بهار و اواسط تابستان گل های سفید رنگ زیبایی خواهد داشت.

Fire Thorn

این درختچه تزیینی در پاییز و زمستان میوه هایی به رنگ نارنجی، قرمز یا زرد به شکل گرد و کوچک دارد. آفتاب تا نیم آفتاب و آبیاری متوسط برای رشد گیاه ضروری است. پیروکانتا در طراحی فضای سبز به عنوان تک درخت زینتی و به عنوان پرچین در کنار دیوار و یا نرده نیز استفاده می شود.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]