اسکانو

راهنمای چیدمان و انتخاب وسایل اتاق کودک

تفاوت نیازهای کودکان با بزرگسالان اولین چیزی است که منجر می شود تا فضاهای مورد استفاده آنها نیز با بزرگسالان فرق داشته باشد. زیر بنای شخصیت یک کودک از بدو تولد تا 7 سالگی شکل می گیرد از این رو محیط فیزیکی که کودک در آن رشد می یابد در واقع بستری است برای رشد مهارت های ذهنی و فیزیکی او؛

بنابراین یکی از مشخصه ها برای فضای مناسب کودک وجود انگیزه ها و محرک هایی است که در هر مرحله از رشد کودک با او هماهنگ باشد؛ از نورپردازی گرفته تا چیدمان و انتخاب مبلمان و فضاهای رنگی همگی مسائلی هستند که اگر پای کودکان در میان باشد از اهمیت بالایی برخوردار خواهند شد.

طراحی اتاق خواب نوزاد و انتخاب کف پوش مناسب

برای طراحی اتاق نوزاد نیازی به المان های خیلی زیادی ندارید، شما تنها به ابزاری نیاز دارید که نیازهای ابتدایی وی با آنها ارضا شود. یک نکته مهم که هیچ گاه نباید فراموش کنید این است که نوزاد شما به سرعت رشد کرده و در چشم بر هم زدنی یک کودک نوپا خواهد شد.

زمانیکه برای چیدمان اتاق نوزاد خود در حال برنامه ریزی هستید یادتان باشد که دمای اتاق نوزاد باید همواره بین ۱۹ تا ۲۲ درجه سانتی گراد باشد. برای انتخاب کف پوش اتاق نوزاد نیز تنها فکر نکنید که باید گرم و نرم باشد! چراکه با گذشت مدت زمانی کوتاه نوزاد شما که تبدیل به یک کودک نوپا شده می تواند حرکت کند و قادر است نوشیدنی و غذای خود را بر روی زمین بریزد! پس کف پوشی انتخاب کنید که به راحتی پاکسازی آن امکان پذیر باشد؛ پس از آن نکته دومی که در انتخاب کف پوش و وسایل اتاق کودک وجود دارد ایمنی آن است که نباید هرگز فراموش کنید.

انتخاب رنگ های مناسب برای دیوار اتاق نوزاد

برای انتخاب رنگ ها در سال های اولیه آن دسته از رنگ های ملایم که در چشم کودک ایجاد همهمه نمی کنند بهترین انتخاب هستند. عموما رنگ های خنثی و آن دسته از رنگ های شاد اما بسیار ملایم برای اتاق کودک مناسب هستند. رنگ ها را مناسب با مقطع سنی کودک انتخاب کنید و در ماههای اولیه زندگی وی از بکار بردن رنگ های مختلف و تند جدا خودداری کنید؛ با استفاده از رنگ های ملایم در کودک تعادل بصری ایجاد کرده اید که کودک برای شناخت رنگ ها نیازی به فشار آوردن بر روی چشمان خود ندارد.

تزیین دیوار و انتخاب وسایل مناسب برای اتاق کودک

برای خرید وسایل اتاق کودک می توانید از لوازم چند منظوره استفاده کنید، تخت هایی که گوشه ای از آنها دارای کشو هستند؛ این نوع از وسایل از دسته لوازم انعطاف پذیر به حساب آمده که بسیار برای اتاق خواب کودکان مناسب هستند. یادتان باشد برای تزیین دیوارها از طرح و رنگ های کودکانه استفاده کنید؛ این طرح و رنگ ها توجه کودک را به خود جلب کرده و او را تشویق می کنند که تا به بازی های کودکانه روی بیاورند. ببینید چه چیزی در میان همه کودکان مشترک است؟

قطعا رنگ از بین شکل، جنس و رنگ اشیا برای کودکان از جذابیت بالایی برخوردار است. پس بعد از گذراندن دوران نوزادی بهتر است اتاق کودک خود را با رنگ های شاد و نقاشی های شاد پر کنید. یادتان باشد تمامی نقاط اتاق کودک باید دارای نورپردازی بسیار خوبی باشد، بالای تخت خواب، بالای میز مطالعه و … همگی باید از نورپردازی مناسبی برخوردار باشند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]