اسکانو
مدل کتابخانه و طراحی کتابخانه

راهکار های طراحی کتابخانه در خانه های کوچک

در دکوراسیون خانه های بزرگ، هیچ محدودیتی وجود ندارد، هر چیزی می تواند در هر قسمتی که صاحب خانه علاقه دارد قرار بگیرد، اما این قضیه برای خانه های کوچک کاملا متفاوت است، اگر اهل ذوق و کتاب باشید، پس قطعا علاقمند به ایجاد یک کتابخانه در منزل خود هستید، اگر خانه ای بزرگ داشته باشید پس کار شما ساده است، یک قفسه زیبا از کتابها می تواند در هر نقطه ای از منزل شما قرار بگیرد، اما اگر خانه ای کوچک در اختیارتان باشد، قطعا مطلب امروز بریای طراحی کتابخانه مورد علاقه تان راه گشا خواهد بود.

ساخت قفسه های زیبا در راهرو برای ایجاد کتابخانه

عموما کتابخانه ها را در فضایی مانند اتاق خواب و یا اتاق کار فراهم می کنند، زیرا دسترسی به آنها راحتتر بوده و هر زمان که فرد در محیط کار و اتاق خواب خود به کتابی نیاز داشته باشد می تواند بی دردسر از آنها استفاده کند، اما خانه های کوچک اغلب فاقد اتاق کار بوده و اتاق خواب های کوچکی در خود دارند. از این رو اگر در منزل کوچک شما راهرو وجود دارد، چه بهتر که از آن به عنوان جایی برای دکور کتابهایتان استفاده کنید، قفسه و یا شلف های زیبا بر روی دیوار نصب کرده و کتابهایتان را بر روی آن بچینید، حال راهروی تنگ و تاریک شما ظاهری بی نظیر به خود گرفته و شما نیز به خواسته خود در داشتن یک کتابخانه رسیده اید.

طراحی کتابخانه در پشت و جلوی مبل ها و زیر تخت ها

طراحی کتابخانه

برای خانه های کوچک باید وسایل خاصی نیز تهیه کرد، وسایلی که به داشتن بیشترین فضا به شما کمک کنند، می توانید مبلمانی تهیه کنید که پشت یا جلوی آنها دارای قفسه و کمد بوده، و یا از تخت خواب هایی استفاده کنید که زیر آنها قفسه بندی شده است. به این شکل کتابهایتان را داخل قفسه ها قرار داده و از داشتن کتابخانه ای جمع و جور لذت ببرید.

طراحی کتابخانه در اتاق نشیمن و یا اتاق غذاخوری

لزومی ندارد یک قفسه بزرگ از کتابخانه در گوشه ای از اتاق قرار دهید، برای فضای نشیمن و یا اتاق غذاخوری منزل خود، می توانید تکه چوب های تمیز و زیبایی را به دیوار نصب کنید، پس از آن کتاب های خود را بر روی آنها بچینید، مطمئن باشید اینکار نه تنها از زیبایی فضای شما نمی کاهد، بلکه زیبایی بسیار چشم نوازی را به محیط شما خواهد داد.

استفاده از کمد های شیشه ای به عنوان کتابخانه

اگر در منزل خود دارای کمد هایی با درب شیشه ای هستید، چه بهتر که از همان وسایل قدیمی خود استفاده کرده و یک کتابخانه درست کنید، داخل کمد شیشه ای را با کتابهایتان پر کنید و از زیبایی آن لذت ببرید، به این شکل از یک وسیله بلا استفاده اکنون بهره گرفته اید و درب کمد مانع از نشستن غبار بر روی کتابهایتان خواهد شد.

طراحی کتابخانه در دیوار بین دو پنجره و استفاده از شلف های گوناگون

برای اینکار از انواع شلف های دیواری می توانید کمک بگیرید، این شلف ها را با توجه به اندازه میان دو پنجره تهیه کرده و سپس نصب کنید، حتی می توانید به جای خرید شلف های دیواری از بست های بلند استفاده کرده آنها را به دیوار بزنید و کتابها را بر روی آن قرار دهید، البته مورد دوم مناسب برای جاییست که کمی از چشم دور باشد، مانند کتابهای آشپزی که قرار است داخل آشپزخانه بایگانی شوند.

طراحی کتابخانه توسط نردبان های قدیمی

اگر شما هم نردبان های قدیمی چوبی در خانه دارید، آن را برداشته تمیز کنید و در گوشه ای از خانه قرار دهید، کتابها را روی آن چیده وظاهری فوق العاده به خانه خود و کتابخانه زیباییتان ببخشید. می توانید مانند تصویر نردبان چوبی ساده خود را به دیوار نصب کرده  و به عنوان یک عنصر دکوراتیو بسیار زیبا از آن برای نظم دهی به کتابهایتان استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]