اسکانو

ظروف مسی را در خانه همانند روز اول برق بیاندازید

همانطور که می دانید ظروف مسی در گذشته از اهمیت بالایی در پخت و پز برخوردار بوده اند، هم اکنون نیز هستند برخی خانواده ها که به دلیل تاثیرات مثبت این گونه از ظروف بر روی بدن از آنها استفاده می کنند. در کنار سالم بودن این ظروف ظاهر خاص با رنگ و طرح قدیمی شان نیز هنوز هم بسیاری از افراد را وادار می کنند تا از آنها برای پخت و پز استفاده کنند. اما یک نکته منفی در این ظروف کدر و سیاه شدن آنها پس از گذشت مدت زمانی کوتاه می باشد! اما امروز راهکارهایی خانگی برای شما معرفی می کنیم که توسط آنها بتوانید این نوع از ظروف را به سادگی در خانه پاک کرده و همانند روز اول براق و درخشان کنید.

روش اول

برای شروع کار نیاز به مواد اولیه ای همچون سرکه سفید، نمک دانه درشت، اسفنج سخت و یا پارچه، پاک کننده ملایم خواهید داشت. پس از آن نیاز است مقداری از نمک دانه درشت (نمک دریا بهترین نمک برای این کار است) بر روی سطح بیرونی آن ریخته سپس بر رویش کمی سرکه بریزید و چند دقیقه صبر کنید؛ پس از آن توسط یک اسکاچ سخت بر روی قابلمه مسی بکشید تا براق شود. پس از آنکه ظرف به خوبی از لکه ها و زنگار ها پاک شد باید توسط مقداری آب و مایع ظرفشویی ملایم بشوییدش تا به خوبی مابقی سرکه ها از روی ظرف پاک شود.

روش دوم

1 یک قاشق غذاخوری نمک و 1 فنجان سرکه سفید را در داخل ظرف بزرگی بریزید. ظرف را پر از آب کنید. سپس اجازه دهید تا محلول به جوش آید؛ ظرف را داخل محلول جوشیده قرار داده و اجازه دهید تا زمانیکه لکه ها کاملا بر طرف شوند بر روی حرارت باقی بماند. سپس ظرف را شسته و خشک کنید.

روش سوم

لیمو ترش تاز را از وسط به دو نیم تقسیم کنید آن را جداگانه و یا همراه با نمک بر روی ظرف مسی بکشید تا زنگارها از بین بروند.

روش چهارم

یک قاشق غذا خوری نمک در داخل مقداری سرکه ریخته، سپس مقداری آرد به آن اضافه کنید تا خمیری بدست آید، خمیر را بر روی ظرف کاملا بپوشانید و اجازه دهید 15 دقیقه تا 1 ساعت بر روی ظرف باقی بماند.

روش پنجم

سس گوجه فرنگی یکی از ماده های همیشه در دسترس است که به خوبی می تواند اکسیداسیون بر روی ظروف را از بین ببرد. مقداری از سس را بر روی ظرف بمالید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه یا بیشتر بسته به میزان لکه های ظروف مسی بر روی آن بماند؛ پس از آن به خوبی با یک دستمال و محکم بر روی ظرف کشیده تا تمامی لکه ها پاک شوند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]