اسکانو
کاشت توت‌فرنگی در خانه

نحوه کاشت توت‌فرنگی در خانه

اگر یک‌بار از توت‌فرنگی‌ها خانگی که خود کاشته‌اید استفاده کنید، دیگر به سراغ خرید توت‌فرنگی‌های بی عطر و مزه در گلخانه‌ها نخواهید رفت! کاشت توت‌فرنگی در خانه نیز بسیار راحت بوده و به‌سادگی می‌توانید با استفاده از گلدان آن‌ها را پرورش دهید. تنها نکته مهم آن است که در ابتدا بوته‌های مریض را خریداری نکنید. در مناسب‌ترین شرایط بهتر است که هر گلدان از توت‌فرنگی را به یک بوته اختصاص داده و یا می‌توانید از گلدان‌های مستطیلی برای این کار استفاده کنید. در این حالات باید بین هر دو گلدان حدود ۴۰ سانتی‌متر فاصله ایجاد کرده باشید.

توت‌فرنگی برای رشد به گرما، رطوبت و خورشید نیاز دارد، پس باید آن‌ها را در نقطه‌ای قرار دهید که از نور خورشید بهره بگیرند. مناسب‌ترین درجه حرارت برای توت‌فرنگی‌ها دمای بین ۱۵ تا ۲۵ درجه بوده اما در شرایطی که بتوانید در زمستان روی آن‌ها را بپوشانید تا دمایی حدود -۱۸ درجه نیز دوام خواهند آورد. کودهای مناسب این‌گونه ترکیبی از کودهای کم پوست مخصوص باغ، برگ یا زباله‌های سبز بازیافت شده بوده و باید خاک گلدان را از بالا تا حدود ۱۵ سانتی‌متری با کود بپوشانید. نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که جوانه برگ‌ها باید هم‌تراز با خاک در داخل گلدان کاشته شوند.

مهم‌ترین نکته در پرورش توت‌فرنگی این است که خاک گلدان آن را مرطوب نگه‌دارید، اما این بدان معنی نیست که همیشه گلدان را غرق در آب کنید! درنهایت با قرمز شدن توت‌فرنگی‌های رشد کرده آن‌ها را چیده و برگ‌های اضافی را جدا کنید و در پای همان گلدان بریزید، بهتر است پس از اتمام میوه دهی بوته فقط برگ‌های کوچک بمانند و مابقی شاخه‌ها بریده شوند. یادتان باشد بهترین زمان برای پرورش این میوه خوشمزه بهار و پاییز است.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]