اسکانو
دکوراسیون داخلی

استفاده از پالت‌های رنگی متفاوت در دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ‌ها برای دکوراسیون داخلی کار ساده‌ای نیست، ازاین‌رو بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تا از رنگ‌هایی خنثی همانند سفید، کرم و بژ استفاده کنند؛ اما استفاده از رنگ‌های متفاوت در کنار یکدیگر روشی ساده و امروزی است که می‌تواند در داشتن دکوراسیونی جذاب به شما کمک کند؛ ازاین‌رو در مطلب امروز پالت‌های مختلفی از رنگ‌ها را در دکوراسیون داخلی برای شما معرفی می‌کنیم تا انتخاب راحت‌تری برای رنگ‌های دکوراسیون داخلی داشته باشید.

به‌سادگی می‌توان با سه رنگ خالص و قرار دادن آن‌ها کنار یکدیگر پالت رنگی متفاوت و البته زیبایی پدید آورد که جلوه‌ای بسیار زیبا در دکوراسیون داشته باشند؛ این کار درواقع تکنیک طراحی مد است. این کار از دهه 1960 رواج داشته و امروزه طراحان داخلی چندرنگ روشن را در کنار یکدیگر قرار می‌دهند که فضایی خیره‌کننده ایجاد شود.

 پالت رنگی متشکل از رنگ‌های اصلی

برای تولید چنین پالتی باید از دو یا سه رنگ خالص در یک فضا و در کنار یکدیگر استفاده کنید. در چنین پالت رنگی باید تمامی رنگ‌های اولیه و ثانویه در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا جلوه‌گر شوند.

 پالت رنگ متشکل از رنگ‌های مکمل

استفاده از رنگ‌های متضاد در یک پالت رنگی اگر به‌خوبی انتخاب شوند مکمل هم بوده و جلوه‌ای بسیار زیاد به فضا خواهند داد. به‌طور مثال ترکیب‌های رنگی سبز – زرد به همراه قرمز و بنفش مکمل هم بوده و تصویری بسیار شاد و زیبا ایجاد می‌کند. تنها نکته این است که باید شدت رنگ‌ها را یکسان انتخاب کنید؛ اگر یکرنگ شدت بالایی دارد مابقی هم باید بر همین شدت رنگ باشند، اگر رنگ روشن انتخاب می‌کنید مابقی رنگ‌ها را نیز از شدت رنگ پایین انتخاب کنید.

پالت رنگ متشکل از تنالیته های یکرنگ

در این نوع از پالت رنگی انتخاب رنگ‌ها از تنالیته های مختلف یکرنگ بخصوص استفاده می‌شود. در این تکنیک باید درجات مختلفی از سایه، شدت و ارزش رنگی مورداستفاده قرار بگیرد تا در محیط جلوه‌گر باشد. یکی از موارد استفاده از این نوع پالت رنگی در طراحی معاصر بوده و فرشینه‌هایی که از یکرنگ روشن و تیره و یک الگوی گرافیکی استفاده می‌شوند به‌کرات دیده می‌شود.

پالت رنگ متشکل از رنگ‌های مشابه

رنگ‌های مشابه رنگ‌هایی هستند که در چرخه‌های رنگی در کنار هم قرارگرفته‌اند و ترکیب آن‌ها با یکدیگر پالتی از رنگ‌های نرم و لطیف و هماهنگ ایجاد خواهد کرد. به‌طور مثال رنگ سبز با ترکیب رنگ بنفش می‌تواند زیبایی و هماهنگی زیادی را ایجاد کند. تنها نکته این است که باید یکی از رنگ‌ها به‌عنوان رنگ اصلی انتخاب کرده و رنگ‌های دیگر را به‌صورت عناصر موجود در فضا انتخاب کنید. مثلاً دیواری سبزرنگ در کنار گل‌هایی بنفش و یا صندلی‌هایی بنفش…

 پالت رنگ متشکل از رنگ‌های خنثی

سیاه‌وسفید از دسته رنگ‌های خنثی هستند که قرارگیری آن‌ها در کنار یکدیگر پالت رنگی مدرن و درعین‌حال کنتراستی عمیق ایجاد خواهد کرد. در هنگام استفاده از پالت رنگی سیاه و سفید باید جزییات از رنگ‌های خالص انتخاب شوند تا تنوع و حس به فضا داده شود.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]