اسکانو
انواع پرده پنجره

معرفی انواع پرده های امروزی در دکوراسیون داخلی

پرده‌ها یکی از جزییات در هر دکوراسیونی می باشند که به شدت در زیبایی آن تاثیر دارند؛ خانه بی پرده گویی چیزی کم دارد! با استفاده از انواع پرده پنجره می توان تا حد بسیار زیادی نقص های یک دکوراسیون را برطرف کرد از این رو در مطلب امروز چند نمونه از پرده های امروزی را برای شما معرفی می کنیم تا انتخاب پرده مناسب برای دکوراسیون شما راحتتر صورت بگیرد.

پرده نشیمن ساده یا پیلی دار

دکوراسیون داخلی

مدل پیلی دار بیشتر در پارچه های حریر زده می شود؛ پرده های حریر ساده به شدت با هر دکوراسیونی ترکیب شده و هماهنگ می باشند. این نوع از پرده های ساده و پیلی دار می توانند در بلندتر نشان دادن سقف نشیمن تاثیر زیادی داشته باشند، بنابراین اگر قصد دارید که سقف خانه خود را بلندتر نشان دهید حتما پرده حریر پیلی دار خود را از قرنیز سقف نصب کرده و حتما از رنگ های روشن و مطابق با دکوراسیون خود استفاده کنید.

پرده نشیمن مدل رومن

مدل های رومن مناسب برای پنجره هایی هستند که معمولی می باشند؛ چراکه پرده های رومن ترکیبی از سادگی و ظرافت بوده و برای چنین پنجره هایی یک انتخاب ایده آل است. پرده های رومن درحالت جمع دارای ردیف های تا شده مرتب و افقی بر روی پارچه خواهند بود و در هنگام باز بودن نیز پارچه ای صاف است که به خوبی قالب پنجره را خواهد پوشاند. این نوع از پرده ها را برای پنجره هایی انتخاب کنید که در آن فضا دکوراسیون ساده ای دارید؛ نورپردازی مناسب در کنار پرده های رومن ترکیبی بسیار خیره کننده ایجاد خواهد کرد. اگر از دسته کسانی هستید که در منزل خود از بیش از یک مدل مبلمان استفاده می کنید پرده های رومن انتخاب مناسبی هستند.

پرده نشیمن مدل ترکیبی

پرده های ترکیبی دارای طرفداران بسیاری هستند این روزها، این نوع از پرده ها عموما از دو پارچه ساده و طرح دار انتخاب شده و برای داشتن ظاهر زیبا و هماهنگی این نوع پرده ها با وسایل باید جزییات را با آنها ست کنید. مثلا طرح پرده باید با کوسن هایتان هماهنگ باشد.

پرده نشیمن مدل والان دار

پرده های والان دار را در اکثر خانه ها دیده اید؛ این نوع پرده ها نمونه هایی ساده ای هستند که تکه پارچه هایی به عنوان شال و یا والان بر روی پرده زیرین قرار میگیرد. این نوع از پرده ها قابلیت هماهنگی با هر نوع از دکوراسیونی دارند و فقط کافیست که با توجه به نوع دکوراسیون خود والان آنها را انتخاب کنید. اگر از دکوراسیونی مدرن بهره میبرید بهتر است یک والان ساده و به صوت یک شال در گوشه ای از پرده بهره ببرید. اگر هم دارای سبک دکوراسیون کلاسیک هستید والان های پر چین و عریض تر به همراه طرح های خاص که معرف دکوراسیون کلاسیک هستند بهره ببرد.

پرده نشیمن مدل حاشیه دار

پرده های حاشیه دار از یک لایه حاشیه بزرگ و کوچک در پایین و بالای پرده بهره میبرند و عموما حاشیه بالایی در نقش والان به چشم خواهد آمد. این نوع از پرده ها اگر در بخش پایینی دارای حاشیه باشند برای پنجره های کوتاه مناسب هستند؛ اگر هم حاشیه در بخش بالایی پرده دوخته شده باشد نباید برای خانه هایی با سقف کوتاه استفاده شوند چراکه فضا را بیش از پیش کوچکتر نشان خواهند داد.

پرده نشیمن مدل شید رول

پرده های شید رول برای پنجره هایی مناسب هستند که داخل باز شو  بوده و در کنار پرده های تزیینی دیگر استفاده خواهند شد. این نوع از پرده ها در حالت جمع کاملا داخل استوانه ای جمع می شوند و اثری از آنها باقی نخواهد ماند و در این حالت می توان از نور کامل طبیعی در خانه بهره برد. اما این پرده ها حالت تزیینی نداشته و بر حسب تمایل باید در کنار آنها از پرده های تزیینی نیز بهره ببرید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]