اسکانو

[:en]روش های خانگی در از بین بردن لکه و تمیز کردن مبل چرم[:]

[:en]

مبلمان چرمی، از دسته مبلمان های شیک و راحتی هستند که دارای قیمت بالایی بوده و برای نگهداری از آن باید شرایط خاصی را رعایت کرد. بسیاری از لکه های ایجاد شده بر روی روکش های چرمی به راحتی پاک خواهند شد، مانند لکه های چربی، اما برخی از لکه های ایجاد شده مانند لکه جوهر به سادگی پاک نشده و در صورت استفاده از موادی نادرست در هنگام تمیز کردن مبل چرم ممکن است رنگ روکش چرمی شما رفته و یا دچار پارگی شود. از این رو در مطلب امروز راهکارهای بی خطر برای پاکسازی روکش های چرمی را با شما درمیان می گذاریم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نکات نگهداری از مبلمان چرمی

مبلمان چرمی را در معرض مستقیم نور آفتاب و حرارت شومینه و بخاری قرار ندهید، اینکار به چرم آسیب وارد می کند.

آن دسته از صندلی هایی که در طول روز زیاد مورد استفاده قرار میگیرند را هر از چندگاهی بررسی کرده تا مطمئن باشید که پوسیده نشده باشند.

به جنس چرم در هنگام خرید دقت کنید، چرمی که دارای رنگ یکدست و تیره است از نوع مرغوب بوده و اکثرا لطافت خاصی دارد، اما چرم های نامرغوب که به زودی پاره می شوند به صورت دانه دانه بوده و رنگی یکنواخت ندارند.

از بین بردن لکه های سیاه از روی مبلمان با چرم سفید

اگر بر روی مبلمان چرمی شما لکه ای از جوهر افتاد، می توانید با استفاده از کمی الکل و یک دستمال کتانی به راحتی آن را پاک کنید. برای مبلمانی به رنگ چرم سفید، که دارای لکه های سیاهی بر روی خود است، می توان از محلول مساوی آب لیمو و عصاره تارتار استفاده کرد. این محلول را بر روی دستمالی نمدار ریخته و سپس بر روی لکه بکشید و پس از آن تفاله های باقی مانده را پاک کنید، برای این منظور از محلول سرکه و آب به مقدار مساوی و کمی روغن زیتون نیز می توان استفاده کرد. محلول های نامبرده به شدت برای این منظور مناسب می باشند.

 از بین بردن لکه جوهر و تمیز کردن مبل چرم

برای چرم های رنگی لکه برهای خاصی وجود دارد، به این منظور برخی از لکه بر ها در انواع الکل ایزوپروفیل، یا فرآورده های مشابه آن مثل لاک پاک کن ناخن، اسپری مو، عطر یا پاک کننده های جادویی موجود هستند. نکته ای که باید در مورد لکه بر ها به آن توجه کنید این است که، این نوع از لکه بر ها ممکن است رنگ برخی از چرم ها ببرند، پس قبل از هر کاری این نوع از لکه بر ها بر روی قسمت زیرین مبل خود تست کرده و مطمئن شوید که تغییر رنگ نمی دهد. برای پاکسازی لکه ها ابتدا کمی از لکه بر را به آرامی بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید سپس منطقه مورد نظر را با صابون ملایم شستشو داده و خشک کنید. نکته مهم در شستشوی مبلمان چرمی این است که از آب زیاد، حلال های تمیزکننده، صابون و … استفاده نکنید، به طور مثال آب زیاد و صابون، باعث از بین رفتن سطح چرم شده و ایجاد ترک و شکستن در آن می کند؛ اما اگر تمایل به استفاده از مواد صنعتی داشتید می توانید واکس های مخصوص مبل چرمی را از بازار تهیه کرده و استفاده کنید.

[:]

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]