اسکانو
طراحی داخلی

طراحی داخلی هوشمندانه یک واحد کوچک 50 متری

چیدمان و طراحی داخلی برای واحدهای کوچک دقیقاً یک معضل بزرگ به‌حساب می‌آید. آن‌قدری فضا کم است که اغلب افراد نمی‌دانند واقعاً چه چیزی بهتر است در کجای خانه قرارگرفته و یا با چه ترفندهایی می‌توان فضا را گسترده‌تر نشان داد.

امروزه خانه‌های آپارتمانی کوچک از یک‌سو و مسائل مالی موجود منجر شده تا افراد در خانه‌های آپارتمانی با متراژی پایین ساکن شوند. خانه‌ای که امروز برای شما آورده‌ایم یک نمونه 50 متری بوده که توسط طراحان داخلی متبحر و دانا به زیبایی طراحی‌شده است، نمونه‌ای که قطعاً می‌تواند ایده‌های هوشمندانه بسیاری را برای شما و برای طراحی داخلی فضاهای کوچکتان همراه خود داشته باشد.

برای بزرگ‌تر دیده شدن این واحد آپارتمانی در قدم اول از رنگ سفید استفاده‌شده است. همان‌طور که می‌دانید رنگ سفید از دسته رنگ‌های سرد و خنثی بوده که استفاده از آن در فضاهای کوچک به‌شدت توصیه می‌شود.

 چراکه این رنگ به بزرگ‌تر جلوه دادن فضا و عمق آن کمک بسیاری می‌کند. این رنگ همچنین از دسته رنگ‌هایی است که در فضا منجر به مدرنی دکوراسیون شده و جلوه‌ای صمیمی به آن خواهد بخشید.

دومین قدمی که برای زیبایی و بزرگ‌تر جلوه دادن فضای این واحد 50 متری برداشته‌شده، استفاده از خطوطی ساده در طراحی است که علاوه بر زیبایی فضا منجر به عمق دادن به محیط نیز شده است.

اما چیزی که در طراحی محیط‌های کوچک اثر گذاشته و منجر می‌شود تا دست طراح و معمار برای طراحی آن‌ها باز باشد، نقشه کلی ساختمان نیز است. عموماً خانه‌های کوچکی که دارای فضای بیهوده زیادی نیستند و از نقشه‌ای مناسب بهره می‌برند دست طراحان را باز گذاشته و نتیجه کار در آن‌ها فوق‌العاده موفقیت‌آمیزتر خواهد بود.

نکته مهمی که همواره در طراحی داخلی واحدهای کوچک مهم است رعایت کنید، هماهنگی طرح و نقوش بکار برده شده با دیگر وسایل موجود در دکوراسیون است، چراکه این کار به هماهنگی وسایل کمک کرده و دید بهتری بدون شلوغی در اختیار شما قرار خواهد داد. همان‌طور که می‌بینید در خانه مذکور طرحی که برای دیوارها انتخاب‌شده بر روی فرش و مبلمان نیز نمایان است. این طرح و نقوش هرکدام با اندازه‌های مختلف در جای‌جای خانه پراکنده‌شده و منجر به یکپارچگی طراحی داخلی شده است.

نکته مهم دیگری که طراحان به آن توجه کرده‌اند، شلوغ نکردن بیش‌ازحد فضاست، عموماً در فضاهای بزرگ استفاده از وسایل تزیینی هیچ محدودیتی ندارد، اما در فضاهای کوچک باید به نحوی از وسایل استفاده کرد که فضای خالی بیشتری را در اختیار شما قرار دهد، این کار هم به زیبایی، هم به بزرگی و هم به کاهش آشفتگی فضا کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]