اسکانو
قوانین آپارتمان نشینی

[:en]قوانین آپارتمان نشینی، مجمع عمومی ساختمان[:]

[:en]

داستان زندگی های پر دردسر در آپارتمان های چند طبقه از آنجایی شروع شد، که بسیاری از ما پس از کوچ از خانه های ویلایی به آپارتمان های چند طبقه، تصور کردیم که چهار دیواری اختیاری است و چون پول داده ایم می توانیم هر کاری در منزل خود بکنیم! قطعا شما نیز اگر زندگی آپارتمان نشینی را تجربه کرده باشید، برای یکبار هم که شده از بی فرهنگی رنج برده اید، بی فرهنگی که ناشی از نبود اطلاعات درست از قوانین آپارتمان نشینی بوده، و حالا به یک معضل تبدیل شده است. در فرهنگ آپارتمان نشینی از لحاظ قانونی و عرفی چندین قانون، مورد بررسی قرار می گیرند که به شرح زیر می باشند:

  1. قوانین مجمع عمومی ساختمان
  2. قوانین مرتبط با مدیر ساختمان
  3. قوانین شارژ ساختمان (هزینه های مشترک)
  4. قوانین مرتبط به سرایداری ساختمان مسکونی
  5. قوانین نظم عمومی ساختمان

بر طبق ماده 63 از قانون مربوط به آپارتمان نشینی، اجرای قوانین ذکر شده برای هر یک از ساکنین در آپارتمان الزامی می باشد، و مدیر ساختمان مکلف است این قوانین را به هر یک از افراد ابلاغ کند.

قوانین مجمع عمومی ساختمان

مجمع عمومی در یک ساختمان، بهترین نهاد در جهت اخذ تصمیم گیری های مرتبط با ساختمان می باشد، و وظایف این مجمع از قبل توسط قانون مشخص شده است.

اختیارات و وظایف مجمع عمومی ساختمان

بر طبق ماده 6 از قانون آپارتمان نشینی، مجمع عمومی در یک آپارتمان دارای اختیاراتی به شرح زیر می باشد:

  1. بررسی و انتخاب مدیر لایق و رسیدگی به فعالیت های وی
  2. تمامی تصمیمات مربوط به اداره ساختمان توسط این مجمع گرفته می شود
  3. تصویب گزارش مربوط به درآمد و هزینه های سالانه
  4. اخذ هر تصمیمی در جهت افزایش اندوخته برای نگهداری از بنا
  5. دادن اختیارات لازم به مدیر جهت عقد قراردادهای لازم برای اداره ساختمان
  6. تغییر مقررات ساختمان در چهارچوب قانون

  • این مجمع باید هر سال یکبار تشکیل شود و ریاست آن نیز بر عهده مدیر ساختمان قرار بگیرد، اگر برای مجمع مدیری انتخاب نشده باشد، در ابتدای جلسه توسط رای گیری این کار انجام خواهد شد. این مجمع در هر زمانی که مدیر و یا حداقل سه نفر از مالکین درخواست کنند، باید تشکیل شود و در ابتدای آن دو نفر به عنوان ناظر انتخاب خواهند شد.

  • به دلیل حفظ رسمیت مجمع باید حداقل نصف مالکین و یا نماینده های آنها در این جلسات شرکت کنند. اگر اکثریت مورد نیاز در جلسات حضور نداشته باشند، جلسه در دو دوره به 15 روز بعد موکول می شود، و پس از آن هم اگر اکثریت حضور نداشتند تمامی تصمیماتی که در آخرین جلسه درباره آنها صحبت شده، با رای اکثریت افراد حاضر تصویب می شود. لازم به ذکر است که، حضور ساکنین مستاجر در این نوع جلسات ضروری نبوده و این دوستان می توانند جهت ارئه نظر در این نوع از جلسات شرکت کنند.

  • تمامی مصوبات در مجمع عمومی اگر دارای رای مثبت از سوی دو سوم مالکین باشد معتبر به حساب می آیند.

  • تمامی تصمیم های گرفته شده توسط مجمع باید ثبت شود و نزد مدیر نگهداری شود، این موارد ثبت شده باید امضای هر دو ناظر را دریافت کند.

  • اجرای تمامی تصمیماتی که در مجمع گرفته می شود، بر طبق ماده 6 از قانون آپارتمان نشینی برای کلیه مالکین و مستاجرین الزامی است.

 [:]

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]