اسکانو

میوه و سبزیجات را با این محلول های خانگی بشویید

میوه و سبزیجات از مهمترین وعده های غذ ایی بشمار می آیند، اما شستشوی دقیق وصحیح این نوع از خوراکی ها نیز امر بسیاری مهمی بوده و رابطه مستقیمی با سلامتی انسان دارد. درصد سمومی که برای میوه و سبزیجات مختلف مورد استفاده قرار میگیرد در هر کشوری بسته به نوع میوه و سبزی موجود متفاوت است. اما برای شستشوی این مواد خوراکی راه کار های خانگی بسیاری وجود دارد که شما را از خرید مواد ضد عفونی کننده شیمیایی راحت می کند.

آب سرد پاک کننده اکثر حشره کش ها

یکی از مراکز علمی آمریکا عنوان کرده که بیش از سه چهارم مواد حشره کش توسط آب سرد از بین خواهند رفت. بنابراین برای شستشوی میوه و سبزیجات یکی از اولین عناصری که نیاز دارید آب سرد می باشد.

استفاده از آب نمک برای شستشوی میوه و سبزی

2 قاشق مرباخوری خوری و یا بیشتر بسته به میزان سبزی و میوه موجود، داخل مقداری آب سرد بریزید و سپس اجازه دهید تا مواد خوراکی شما به مدت نیم ساعت داخل آن بمانند. یادتان باشد این محلول باید کمی شور باشد و نمک آن بر روی زبان حس شود.

سرکه سفید و ضدعفونی میوه و سبزی

اگر تمایل به استفاده از سرکه سفید دارید باید مقداری از سرکه داخل آب سرد ریخته و اجازه دهید تا میوه و سبزیجات حدود نیم ساعت داخل آن بماند. اسیدی که داخل سرکه وجود دارد باقیمانده سموم حشره کش ها را از بین خواهد برد، همچنین این ماده به سادگی می تواند تا 90 درصد از باکتری های موجود در این مواد خوراکی را نیز از بین ببرد، به علاوه اینکه سرکه سفید می تواند منجر به تازگی میوه و سبزی شود.

استفاده از محلول جوش شیرین و آب لیمو

جوش شیرین و آب لیمو هر دو خاصیت ضدعفونی کنندگی دارند و در تماس با یکدیگر واکنش های از خود نشان می دهند که منجر به از بین بردن آلودگی ها خواهند شد.  از این رو یک قاشق آب لیمو ترش را همراه با 2 قاشق جوش شیرین مخلوط کرده و داخل ظرف آب سرد بریزید و اجازه دهید بر روی مواد خوراکی شما باقی بمانند.

ضد عفونی کردن میوه هایی از جمله توت

میوه هایی مثل توت، توت فرنگی، شاه توت از دسته میوه هایی هستند که شستن آنها با آب ساده نمی تواند این اطمینان را به شما بدهد که عاری از تمامی آلودگی ها شده باشند.  از این رو برای ضدعفونی کردن این نوع از میوه ها باید مخلوطی از 2 پیمانه آب و نصف پیمانه آب لیمو تهیه کنید و آن را بر روی میوه اسپری کنید و پس از گذشت 10 دقیقه میوه ها را به خوبی بشویید.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]