اسکانو
امنیت خانه

5 راه حل ساده برای امنیت خانه در مقابل دست سارقان در ایام نوروز

 ایام نوروز نزدیک است، و ممکن است شما نیز مانند دیگر هموطنان بخواهید از تعطیلات استفاده کرده، کوله بارتان را ببندید و برای مدتی از دغدغه های روزمرده دوری کنید. قبل از سفر بهتر است برای امنیت هر چه بیشتر منزل از دست سارقان، راهکارهایی ساده را پیش بگیرید، راه هایی ساده که در صورت در نظر نگرفتن آنها می تواند چراغ سبزی برای سارقان محلی باشد.

  1. وسایل با ارزش خود، مانند پول، چک و سندها را در گاوصندوق قرار دهید، اگر در خانه گاوصندوق ندارید، بهتر است آنها را در جایی پنهان کنید که سارقان در وقت کم خود فرصتی برای جست و جوی آنها نداشته باشند. سارقان بیشتر اتاق های بزرگ را برای یافتن اشیای با ارزش به هم می ریزند. این روزها اکثر سارقان دارای دستگاه طلا یاب هستند، پس طلاها و اشیای گرانقیمت خود را به شخص دیگری در خانواده سپرده و یا همراه خود ببرید.
  2. بسیاری از ماموران تبلیغاتی، تراکت های تبلیغاتی خود را لای درب منازل قرارمی دهند، از فردی مورد اعتماد بخواهید این برگه ها را از لای درب خانه شما بردارند. تجمع این نوع از برگه ها در درب منزل شما به سارقان این علامت را می دهند که خانه خالی است. همچنین اگر اشتراک از مجله و روزنامه ای خاص دارید، پشت درب منزل خود جایگاهی برای آنها ایجاد کنید که مامور بتواند مجلات را داخل آن بیاندازد، به این شکل مجلات در زیر در و لای درب منزل جمع نشده و توجه دیگران را جلب نخواهد کرد.
  3. در زمان رفتن به سفر، چمدان و وسایل خود را در زمانی داخل ماشین قرار دهید که جلب توجه نکند، صبح زود و ساعاتی که عبور و مرور کمتر است اینکار را انجام دهید. طولانی شدن جریان انتقال چمدان ها به ماشین و در معرض دید قرار دادن چمدان ها برای دقایقی طولانی، به سارقان اطمینان می دهد که خانه شما برای چند روز خالی است.
  4. اگر پنجره ای رو به خیابان و یا راهرو دارید که صدای تلفن به گوش دیگران می رسد، صدای تلفن را کم کرده و آن را در جایی قراردهید که صدای آن به بیرون منتقل نشود، زنگ تلفنی که بی جواب می ماند نشان از خالی بودن خانه شما دارد.
  5. اگر قصد تعویض کلید های خانه را دارید و قرار است به کلید ساز مراجعه کنید، این کار را نزد کلید سازی مورد اطمینان انجام دهید. اگر قرار است کلید خانه خود را برای مسائل امنیتی به یکی از همسایگان خود بدهید، حتما اطمینان حاصل کنید که فرد انتخابی مورد اطمینان است یا خیر.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]