اسکانو
البهار ابوظبی

برج های دوقلو البهار ابوظبی با طرحی الهام گرفته از مشربیه

ابوظبی شهری با آب و هوایی بسیار گرم بوده، که در آن انتظار ریختن قطره ای باران از آسمان را نیز نمی توان داشت. زاویه قرارگیری خورشید و نور شدید آن باعث شده طراحان برج های دوقلو البهار ابوظبی دست به کار شده و این ساختمان های غول پیکر را بر اساس محیط بسازند. در ساخت این برج طراحان از مشربیه که یک وسیله ی سنتی ایجاد سایه در امارات می باشد بهره گرفته و بر روی ساختمان تماما از سلول های خورشیدی استفاده کرده اند، به طوری که آقای Chris Wilkinson، یکی از اعضای گروه داوران در مورد نمای برجهای البحار اذعان داشته : تا به حال چنین پوسته ای که توسط کامپیوتر کنترل شود با این وسعت ساخته نشده که آن را با بهترین حالت نور داخلی و خورشیدی هماهنگ سازد. این برج های دوقلوی 145 متر ارتفاع داشته و در شب به شکل کریستال خود را نشان می دهند.

این پانل های قرار گرفته بر روی ساختمان در طول روز با توجه به زاویه تابش خورشید از خود عکس العمل نشان می دهند، این دیواره با فاصله ای دو متری از دیواره خارجی و بر روی یک فریم مجزا ساخته شده است. عملکرد این پانل ها به گونه ای بوده که در طول روز نور خورشید را جذب کرده و تا 50 درصد از گرما و نور ورودی به داخل ساختمان جلوگیری می کنند، هنگام غروب خورشید نیز تمامی صفحات بسته می شوند، و قسمت بیشتری از نمای زیرین قابل مشاهده می گردد. زمانیکه خورشید از شرق طلوع می کند، تمامی پانل های شرقی بسته شده و زمانیکه خورشید به سوی غرب می رود تمامی نوار عمودی سایبان ها به حرکت خورشید عکس العمل نشان داده و حرکت می کنند. بر اساس این تکنولوژی دست معماران برای انتخاب شیشه های ساختمان نیز بازتر بوده و آنها توانسته اند شیشه هایی با رنگ های نسبتا طبیعی برای ساختمان استفاده کنند، از این رو کارمندان هم دید بیشتری نسبت به فضای بیرونی داشته و هم نور کافی برای انجام فعالیت های روزمره در اختیار خواهند داشت.

برج های البهار توانسته اند جایزه Tall Building Innovation Award سال 2012 را از آن خود کنند، چنین جایزه ای اهمیت و لزوم یکپارچگی شکل معماری، ساختار، سیستمها و استراتژی های طراحی پایدار را نشان می دهد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]