اسکانو
مسافرت در تابستان

بهترین جا برای مسافرت در تابستان (سری سوم)

روستای گرمارود

گرما رود را درواقع می‌توان نقطه پایانی الموت دانست، نقطه‌ای که از شمال به قلعه نویذر، از جنوب به گردنه‌های اوانک، از شرق به گردنه نرم و کوه‌های اواتر و از غرب به قریه کلان خواهد رسید. گرمارود روستایی زیبا که به‌واسطه وجود مناظر طبیعی و زیبای کوه‌های امانک، سیاه وله و پیله سره، رودخانه‌های خرده رود و الموت، درختان سر به فلک کشیده، باغ‌های فراوان و نیز آبشار گرمارود زبان زد خاص و عام بوده که هرساله گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کند.

این دست محله و آن دست محله نام دو قسمت در روستاست که توسط آبشار گرمارود تقسیم‌بندی شده‌اند. آبشار گرمارود از بین دو صخره روان است و روستای گرما رود را به دو بخش تقسیم می‌کند. این آبشار حدود 150 متر ارتفاع دارد. برای سفر به گرمارو باید از طریق جاده قزوین – الموت راه خود را ادامه داده و از شهر معلم کلایه به آن برسید.

روستای اورامان

در کردستان مناطق زیبا و دیدنی کم نیستند، روستای اورامان یکی بهترین و دیدنی‌ترین نقاط این شهرستان بوده که در دامنه کوه‌های زاگرس و در ابتدای حوزه آبریز رودخانه سیروان قرارگرفته است. این روستا به دلیل معماری خاص و ویژگی‌های منحصر بفردی که دارد می‌تواند بی‌شک یکی از روستاهای شگفت‌انگیز کشور باشد.

از جاده‌های پرپیچ‌وخم و طولانی که گذر کنید، به روستایی بانام اورامان تخت خواهید رسید که چندان هم نامش با شرایط جغرافیایی که دارد همخوانی ندارد، چراکه این منطقه از شیب‌های طولانی و طاقت‌فرسایی بهره برده و وجود کوه‌های بسیار بلند چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این روستای زیبا در ارتفاع 1450 متری از سطح دریا قرارگرفته و دارای شرایط آب و هوایی معتدل و کوهستانی است که برای گذراندن تابستان منطقه‌ای بسیار عالی بشمار می‌رود. این منطقه در فصل زمستان، آب و هوایی سخت و طاقت‌فرسا داشته و برخی اوقات بارش برف در آن به حدی است که تا روزهای متوالی دسترسی به آن امکان‌پذیر نیست.

روستای خان ‌کندی

خان کندی یک روستای بسیار زیبا و سرسبز در استان اردبیل است. روستایی زیبا که در دامنه‌های کوه قبله داشی (قولا داشی) از قله‌های رشته‌کوه صلوات داغی واقع‌شده است. این روستا به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی که دارد، از مراتع سرسبز بسیاری بهره می‌برد که در آن می‌توان انواع رستنی‌ها و گیاهان دارویی و گل‌های رنگارنگ و برکه‌ها و چشمه‌های آب سرد خودجوش و جویبارهای جاری را مشاهده کرد. خان کندی از دسته روستاهای زیبای کشورمان است که هرساله تعداد زیادی از گردشگران برای گذر تابستان و استراحت به آن سفرکرده و از زیبایی‌هایش لذت می‌برند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]