اسکانو
دیدنی‌های تالش

جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های تالش

تالش یکی از شهرهای زیبای استان گیلان است که طبیعت خیره‌کننده‌ای دارد. منطقه تالش از سه جهت به کوه‌های تالش که ادامه رشته‌کوه البرز است و از طرف دیگر به دریای خزر محدود می‌شود. تالش یکی از زیباترین شهرهای جهان ازنظر آب‌وهوا، پوشش گیاهی و حیوانات است. طبیعت زیبا و جنگل‌های تالش هرساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به این منطق می‌کشاند. در این مقاله برخی از زیباترین جاذبه‌های تالش را به شما خوانندگان عزیز معرفی می‌کنیم تا در سفر بعدی خود به استان گیلان حتماً به سری به دیدنی‌های تالش بزنید و از آن‌ها لذت ببرید.

منطقه ییلاقی سوباتان

این منطقه در فاصله ۳۶ کیلومتری شمال غرب شهر تالش قرار دارد این منطقه در فصل بهار، تابستان و اوایل پائیز به اوج زیبای خود می‌رسد به همین دلیل این زمان از سال این منطقه بسیار پر رفت‌وآمد و پر جنب‌وجوش است. از دیدنی‌های این منطقه می‌توان به آبشار ورزان، پارک جنگلی آلچاق، دریاچه نئور، آبشار ماهار و منطقه باستانی غار گنجخانه اشاره کرد.

آبشار ورزان

آبشار ورزان در منطقه ییلاقی سوباتان قرار دارد. آب رودخانه ورزان یکی از شاخه‌های اصلی رودخانه لیسار است که از چشمه‌های بالای ییلاق سرچشمه می‌گیرد و در مسیر خود هنگام ریزش از صخره‌های ورزان، آبشار زیبا و دیدنی را به وجود می‌آورند که ارتفاع آن به ۱۰۰ متر می‌رسد.

پارک جنگلی سیاه داران

این جنگل درگذشته درختان عظیم و سر به فلک کشیده‌ای داشت، این توده عظیم درختان مانع ورود افراد به داخل جنگل می‌شد، بنابراین این منطقه بانام منطقه پوشیده از درختان سیاه (بلوط و آزاد) بعد از ساکن شدن افراد ییلاق‌نشین، روستای درون جنگل به سیا داران معروف شد. این منطقه در جنوب غربی تالش قرار دارد که در سال‌های اخیر به منطقه‌ای توریستی و تفریحی تبدیل‌شده است.

پارک جنگلی گیسوم

جنگل گیسوم با مساحتی حدود ۸۰ هکتار در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب تالش قرار دارد و با درختان جنگلی انبوه و گونه‌های گیاهی خاصی که دارد، چشم‌انداز زیبایی را برای گردشگران و مسافران فراهم می‌کند. گیسوم جایی است که دریا و جنگل به هم می‌رسند. این منطقه در نیمه اول سال میزبان گردشگران بسیاری است. اگر در فصل بهار و تابستان موفق به دیدن این جنگل نشدید نگران نباشید. جنگل گیسوم در فضا پائیز و زمستان نیز زیبای خیره‌کننده‌ای دارد. درختان جنگلی انبوه و انواع گونه‌های گیاهی به‌ویژه درختان انجیلی (آسون دار)، چشم‌انداز رؤیایی در فصل پاییز به همراه دارد. وجود جنگل گیسوم باعث شده است که روستای گتگسر در کنار آن به یک روستای مهمان‌پذیر با خانه‌های ویلایی تبدیل شود و اهالی به خاطر حضور مسافران خانه‌های خود را تبدیل به سوئیت‌های مهمان‌پذیر کنند.

قلعه صلصال

قلعه صلصال یکی از قلعه‌های تاریخی و شناخته‌شده استان گیلان است که در روستای قلعه دوش از توابع تالش قرار دارد. برخی معتقدند علت نام‌گذاری این روستا به این دلیل است که گویی روستا قلعه صلصال را به دوش می‌کشد. این قلعه دارای چشم‌اندازی بی‌نظیر از دریای خزر است و به دلیل معماری خاص و نظامی آن جاذبه فروانی برای گردشگران دارد. جاده آسفالته لیسار امکان دسترسی را به قلعه تسهیل کرده است. این قلعه بر روی صخره‌ای به ابعاد ۴۰ در ۵۰ متر ساخته‌شده است و دارای دو قسمت داخلی و خارجی است. قسمت خارجی آن محوطه‌ای وسیع را در برمی‌گیرد که از سنگ‌های رودخانه برای ساخت آن استفاده‌شده است. قسمت داخلی شامل ارگ قلعه می‌شود که اقامتگاه فرمانروای وقت منطقه بود. قلعه صلصال به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و نزدیکی به دریای خزر دارای آب‌وهوای بسیار مطبوعی است و در اطراف آن چشمه‌ها و رودخانه‌های فراوانی جریان دارند که یکی از رودخانه‌های مهم آن رودخانه هره دشت (لیسار) و دیگری رودخانه خلیل جو یا قلعه بین است که رود هره دشت از ارتفاعات ۲۶۰۰ متری داش بلاغی تالش سرچشمه می‌گیرد. از چشمه‌های معروف این منطقه یکی چشمه حاج‌آقا بلاغی و دیگری آقا دابلاغی است که این چشمه در جنوب شرقی و در زیر قلعه واقع‌شده است.

.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]