اسکانو

[:en]دلایل محبوبیت خرید و فروش مسکن در حومه تهران[:de]

دلایل محبوبیت خرید و فروش مسکن در حومه تهران

[:]

افزایش قیمت آپارتمان و ملک در شهر تهران باعث شده تا بسیاری توانایی خرید ملک در تهران را نداشته باشند. خرید ملک در شهرهای حومه تهران میتواند فرصتی برای سرمایه گذاری و صاحبخانه شدن افراد با بودجه محدود باشد.

دلایل افزایش قیمت ملک در تهران

بازار مسکن شهر تهران پاسخگوی نیاز متقاضیان خرید ملک نیست. در سال‌های اخیر تهران با رشد جمعیت روبه‌رو بوده و این رشد افزایش تقاضا برای مسکن را به همراه داشته است. باوجود ساخت‌وسازهای متعدد، به دلیل قیمت بالای مسکن توازن میان عرضه و تقاضا ازمیان‌رفته و خرید مسکن در تهران را با مشکلات و محدودیت روبه‌رو کرده است. از دلایل افزایش قیمت ملک در تهران می‌توان به بالا رفتن قیمت مصالح، تمرکز سازندگان برساخت خانه با متراژ بالا و تورم اشاره کرد. قیمت بالای ملک باعث شده تا افراد خواهان خرید خانه‌های کوچک باقیمت مناسب‌تر باشند. افزایش تقاضا برای آپارتمان‌های کوچک، باعث بالا رفتن قیمت آن‌ها به نسبت قیمت متری محله شده است. این عوامل همگی در کاهش توان خرید مسکن ساکنین تهران مؤثر هستند.

تأثیر افزایش قیمت مسکن تهران بر بازار املاک حومه تهران

بالا بودن قیمت ملک در تهران، بازار خریدوفروش آپارتمان‌های حومه تهران را رونق بخشیده است. شهرهای اطراف تهران به دلیل داشتن زمین‌های فراوان و مناسب برای ساخت گزینه‌های مناسبی برای آغاز پروژه‌های مسکونی هستند. همچنین به دلیل پائین بودن میانگین قیمت زمین در حومه تهران نسبت به شهر تهران، قیمت تمام‌شده املاک بسیار مناسب‌تر خواهد بود. همچنین در راستای حمایت از ساخت‌وساز در حومه تهران و کمک به سازندگان، بانک‌ها وام‌ با سود مناسب و پائین را در اختیار سازندگان قرار می‌دهند؛ بنابراین در هنگام خرید آپارتمان در حومه تهران بیشتر آپارتمان‌ها دارای وام هستند همین موضوع باعث می‌شود تا در هنگام عقد قرارداد پول کمتری نیاز داشته باشید و مقداری از قیمت ملک را در طی چند سال پرداخت کنید. بااینکه قیمت آپارتمان در نقاط مختلف حومه تهران متفاوت است ولی بازهم گران‌ترین آپارتمان در این مناطق معادل ارزان‌ترین آپارتمان‌ها در تهران است. حتی در برخی از این مناطق قیمت خرید مسکن در حومه تهران معادل رهن خانه‌ای کوچک در تهران است. این موضوع باعث شده تا توان خرید ملک افراد افزایش یابد و بسیاری از ساکنین تهران ترجیح دهند به‌جای اجاره‌نشینی، در حومه تهران خانه بخرند. اکثر مناطق اطراف تهران با استقبال سازندگان و خریداران املاک در حومه تهران روبه‌رو شده است. این شهرها در غرب، شرق و جنوب تهران قرا دارند.

شهرهای غرب تهران

شهر جدید پرند، این شهر به‌منظور اسکان کارکنان فرودگاه امام خمینی و بخش سرریزی جمعیت شهر تهران ساخته شد. این شهر به دلیل موقعیت مناسب، قرار گرفتن در مسیر اتوبان تهران – ساوه، وجود خط مترو تهران- پرند و نزدیکی به فرودگاه امام خمینی دارای اهمیت ویژه‌ای در طرح دولت برای اسکان جمعیت روبه افزایش تهران است. همچنین در شهرک پرند پروژه‌های مسکن مهر تکمیل‌شده و واحدهای آن به فروش می‌رسد. واحدهای موجود در فازهای صفرتا سه شهر پرند واحدهای شخصی‌ساز هستند که قیمت آن‌ها در فاز ۱ از یک‌میلیون تومان آغازشده و به یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در فاز صفر می‌رسد. شهرک اندیشه و هشتگرد نیز از دیگر شهرک‌هایی هستند که در سال‌های اخیر ساخت‌وساز در آن‌ها افزایش‌یافته و به دلیل قیمت مناسب مسکن در این مناطق افراد بسیاری متقاضی خرید آپارتمان در آن‌ها هستند.

شهر جدید پرند

شهر جدید هشتگرد در استان البرز واقع‌شده و دارای موقعیت مکانی بسیار مناسبی است. شهر جدید هشتگرد در مسیر اتوبان تهران- قزوین قرار دارد. این شهر دارای ۷ فاز با تراکم‌های ساختمانی متفاوت است. این تراکم‌ها شامل خانه‌های ویلایی، آپارتمان و برج است بنابراین متقاضیان خرید ملک در شهر جدید هشتگرد می‌توانند با توجه به نیاز خود، ملک موردنظرشان را انتخاب کنند. قیمت مسکن در این منطقه از ۷۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

شهر جدید هشتگرد

منطقه شهریار در نیز به دلیل نزدیکی به شهرک‌های صنعتی اطراف تهران با افزایش مهاجرت در سال‌های اخیر مواجه بوده است. شهرک اندیشه نیز در شهریار قرارگرفته و دارای ۶ فاز است. فاز یک دارای بیشترین جمعیت و شهرسازی سنتی است. فاز ۲ دارای خانه‌های ویلایی و آپارتمان است که در ابتدا به فرهنگیان اختصاص داده‌شده بود. فاز ۳ دارای ساختارهای شهری مناسب‌تری نسبت به فاز ۱ و دارای مجتمع‌های تجاری بسیار مدرن است. فاز ۴ متصل به فاز ۳ است و در کنار جاده کرج- شهریار قرار دارد. فاز ۵ نیز به دو صورت آپارتمانی و ویلایی با متراژهای بالا ساخته شده است و محیط آرامتری نسبت به فاز ۱ و ۲ دارد. زمین های فاز ۶ نیز در مالکیت بخش خصوصی قرار دارد.

شهرک اندیشه

مناطق جنوبی و شرقی تهران کمی گرانتر از غرب تهران

شهرهای شرق تهران نیز بخشی از حجم مهاجران را به سمت خود جذب می‌کنند. شهر رودهن در ۳۰ کیلومتری شرق تهران به دلیل وجود دانشگاه آزاد رودهن به شهری دانشجویی تبدیل‌شده است. تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در فرهنگ و توسعه این شهر نقش به سزایی داشته است. شهر بومهن شهر دیگری در شرق و فاصله کمی از تهران قرار دارد. قیمت ملک در بومهن نیز بسیار پائین تر از تهران بوده و برای افرادی که به دنبال زندگی در محیطی آرام و نزدیک به طبیعت هستند بسیار مناسب است. شهرهای شرق تهران نسبت به سایر شهرک‌های ذکرشده در غرب تهران دارای میانگین قیمت بالاتری هستند. قیمت آپارتمان در شهرک پردیس، بومهن از حدود ۱ میلیون تومان شروع‌شده و افزایش میابد.

شهرک پردیس در شرق تهران قرا دارد و در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از آزادراه تهران- پردیس فاصله پردیس تا تهران از ۲۵ کیلومتر به ۱۷ کیلومتر کاهش پیداکرده است همانند شهرک پرند با داشتن امکانات تفریحی- گردشگری، موقعیت خاص و جاذبه‌های طبیعی در اسکان جمعیت تهران نقش مهمی دارد. این شهر دارای ۹ فاز است که ۶ فاز آن مسکونی و سه فاز دیگر صنعتی، تحقیقاتی و توریستی است. قیمت خانه‌های شخصی‌ساز در فاز ۱ و ۲ شهرک پردیس از متری ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شروع‌شده و به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. اغلب واحدهای موجود در فاز یک و دو بالای ۱۰۰ مترمربع است. لازم به ذکر است واحدهای فاز ۱ ‌کمی قدیمی‌تر هستند.

شهرک پردیس

در جنوب شهر تهران، شهرری قرار دارد و فاصله آن تا مرکز شهر تهران تنها ۱۴ کیلومتر است. شهرری به دلیل داشتن کارخانه‌های صنعتی بسیار یکی از قطب‌ها اقتصادی شهر تهران به شمار می‌رود. کارکنان این کارخانه‌ها و سایر مراکز صنعتی ساکن شهرری هستند. به علت هم‌مرز بودن با تهران قیمت مسکن در این منطقه مشابه محله‌های جنوبی تهران است و از یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع‌شده و تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. در جنوب شهرری، ورامین قرار دارد قیمت ملک در این منطقه کمی از شهرری کمتر است و با متری ۱ میلیون تومان نیز صاحب‌خانه خواهید شد. وجود کارخانه‌های صنعتی، تولیدات کشاورزی و دام‌پروری باعث شده است تا ورامین نیز نقش به سزایی در فعالیت‌های اقتصادی استان تهران ایفا کند.

حومه تهران

فواید خرید املاک حومه تهران

انتخاب خرید مسکن در حومه تهران با مسائلی نیز شمارا روبه‌رو خواهد کرد. با توجه به رو به رشد بودن این مناطق زیرساخت‌های شهری تکمیل‌نشده‌اند و فاقد برخی امکانات رفاهی هستند. البته این موضوع با تلاش مسئولین و سرمایه‌گذاری در این مناطق به‌زودی برطرف خواهد شد. دوری از مرکز شهر تهران، طولانی بودن مسیر رفت‌وآمد برای افرادی که محل کارشان در تهران است و ترافیک بزرگراه‌های منتهی به تهران در ساعات آغازین و پایانی روز از دیگر مشکلاتی است که ساکنین حومه تهران با آن مواجه هستند.

اما قیمت پائین مسکن و فراهم بودن امکان خرید آپارتمان در حومه تهران باعث شده تا باوجود تمامی کاستی‌ها افراد زیادی به این مناطق مهاجرت کنند. مهاجرت به این نقاط نیز نقش بسزایی در رشد و توسعه این مناطق خواهد داشت. با رشد روزافزون وسعت شهر تهران پیش‌بینی می‌شود به‌زودی شهرهای حومه وارد حریم شهر تهران شده و به محله‌های آن تبدیل شوند. قرار گرفتن در محدوده تهران افزایش قیمت ملک در مناطقی که سابقاً حومه محسوب می‌شده‌اند را در پی خواهد داشت. به‌این‌ترتیب خریدوفروش املاک در حومه تهران نوعی سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت محسوب می‌شود.

به‌این‌ترتیب شما با داشتن حتی ۲۰ میلیون تومان می‌توانید در حومه تهران مثلاً شهرک پرند یک آپارتمان خریداری کنید و مابقی پول خانه را در قالب وام پرداخت کنید. اگر بودجه‌ی بیشتری داشته باشید می‌توانید انتخاب‌های بیشتری داشته باشید و مناطق دیگر را هم در نظر داشته باشید. نکته قابل‌توجه این است که این آپارتمان‌ها با بهترین مصالح ساخته‌شده‌اند و دارای تمامی امکانات رفاهی خانه‌ای مدرن در پایتخت هستند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]