اسکانو

[:en]روش های خانگی برای پاکسازی و ضدعفونی کردن وسایل چوبی[:de]

روش های خانگی برای پاکسازی و ضدعفونی کردن وسایل چوبی

[:]

استفاده از ظروف چوبی و سرو غذا ها در این نوع از ظروف برای همه خوشایند است. اما استفاده از این نوع ظروف پس از گذشت مدتی باعث تغییر رنگ و کاهش کیفیت آنها نسبت به روز اول خواهد شد. برای پاک شدن اینگونه از ظروف راهکارهای ساده و موثر خانگی وجود دارد که در مطلب امروز قصد به معرفی آنها داریم. اگر شما هم از ظروف چوبی در آشپزخانه خود استفاده می کنید پس تا آخر مطلب امروز همراه ما باشید.

صاف و صیقلی کردن سطح ظروف چوبی با استفاده از سمباده

برای ظروف چوبی که پس از گذر زمانی دارای خراش ها و تکه های بلند شده از چوب بر سطح خود هستند، می توانید با استفاده از یک سمباده آنها را صاف و مثل روز اول کنید. برای این منظور سمباده را روی ظرف بکشید تا اضافه چوب ها و خراش به وجود آمده از بین بروند.

%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%a7%da%a9%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%88-%d8%b6%d8%af%d8%b9%d9%81%d9%88%d9%86%db%8c-%da%a9%d8%b1

پس از اینکه تمام قسمت های اضافی سطح ظرف از بین رفت با استفاده از یک دستمال مرطوب خاک چوب را جمع کرده و سپس با استفاده از روغن خوراکی سطح ظروف را به طور کامل روغن مالی کنید تا به خورد آن برود؛ نتیجه این کار باورنکردنیست، ظروف چوبی شما با ظاهری بسیار تمیز و نو در خدمت شما خوهند بود. هر زمانی که حس کردید ظروف چوبی خشک شده اند مجددا دستمالی را به روغن آغشته کرده و بر سطح آنها بکشید. نکته ای که باید در مورد روغن مال کردن ظروف به آن توجه کنید این است که، از روغن های کاملا بدون بو و خوراکی استفاده کنید، اگر روغن شما دارای بو باشد، پس از گذر مدت زمانی کم این بو به خورد چوب رفته و پس از آن هر ماده ای را که داخل ظرف بریزید بوی نامطبوعی به خود خواهد گرفت.

%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%a7%da%a9%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%88-%d8%b6%d8%af%d8%b9%d9%81%d9%88%d9%86%db%8c-%da%a9%d8%b1

نکته بعدی اینکه از سرو کردن خورشت و سوپ که دارای چربی هستند در ظروف چوبی بدون لایه محافظتی استفاده نکنید، این مواد داخل آوندهای چوبی ظرف رفته و پس از مدت کوتاهی کپک می زنند.

ضد عفونی کردن ظروف چوبی با استفاده از سرکه

سرکه یکی از بهترین موادی است که در ضدعفونی کردن و از بین بردن باکتری های موجود در هر سطوحی نقشی بسیار مهم را بازی می کند. در این روش محلولی از آب سرکه درست کرده و سپس ظروف خود را به مدت 15 دقیقه درون آن قرار دهید. یا می توانید مقداری سرکه روی ظرف مورد نظر ریخته و سپس با تکه ای پارچه آن را به تمام قسمت های ظرف بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود، تا عملیات ضدعفونی کردن ظروف انجام شود.

ضد عفونی کردن ظروف چوبی با استفاده از لیمو ترش

%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%a7%da%a9%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%88-%d8%b6%d8%af%d8%b9%d9%81%d9%88%d9%86%db%8c-%da%a9%d8%b1

لیمو همیشه یک از بهترین های آشپزخانه بشمار می رود که کارایی بسیار زیادی در آشپرخانه دارد، از موارد خوراکی و سلامتی گرفته تا بهداشت و زیبایی، کاری نیست که لیمو از پس آن برنیاید. محلولی معجزه کننده با استفاده از آب یک عدد لیمو ترش به همراه یک قاشق غذاخوری روغن بدون بو و کمی آب درست کرده و سطح ظرف را به آن آغشته کنید تا به این واسطه هم ظرف را ضدعفونی کرده باشید و هم با استفاده از روغن به جلای ظرف خود افزوده باشید. روش بعدی که می توانید از آن در پاکسازی ظروف چوبی بهره بگیرید این است که مقداری نمک داخل ظرف ریخته و سپس برشی از لیمو ترش را بر روی آن بکشید تا مانند یک لایه بردار طبیعی عمل کند، سپس آن را با آب گرم شسته و اجازه دهید خشک شود.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]