اسکانو
خانه‌تکانی

پیش به سوی نوروز، خانه‌تکانی و پاکسازی یخچال و فریزر

یخچال و فریزر از آن دسته وسایلی هستند که همیشه با آنها سر و کار داریم، در گذشته یخچال ها و فریزرهای بدون برفک کم بود، از این رو سالی چند بار خانم خانه دار مجبور به تمیز کردن یخچال و فریزر بود، و به تبع آن بسیاری از آلودگی ها، مواد خوراکی بی مصرف دور ریخته می شد. اما امروزه با وجود یخچال و فریزر های بدون برفک گویا پاکسازی یخچال و فریزر نیز از یاد بسیاری از افراد رفته است. یادتان باشد در کمترین حالت ممکن نیاز است سالی دو بار یخچال و فریزر را از برق کشیده و علاوه بر ظاهر بیرونی آنها داخلشان را نیز حسابی ضدعفونی کنید. حال که نزدیک به شروع سالی نو هستیم، چه چیز بهتر از آنکه دست به کار شده و یخچال و فرزیر خانه خود را نیز پاکسازی کنید؟

  1. قبل از هرکاری نیاز است که یخچال و فریزر را از برق کشیده و تمامی مواد داخل آنها را خارج کنید.
  2. تمامی قفسه ها و کشو های داخلی را خارج کرده و به واسطه آب گرم و ماده شوینده ظروف به خوبی شسته و در جایی قرار دهید تا کاملا خشک شوند.
  3. تمامی موادی که در طول سال از آنها استفاده نکرده اید فقط فضای یخچال و فریزر شما را اشغال کرده اند، از این رو از آنها دست کشیده و به زباله دان تحویل دهید.
  4. برای پاکسازی داخل یخچال محلولی از جوش شیرین و آب گرم تهیه کرده و سپس به واسطه دستمالی پاک آن را ضد عفونی کنید. این محلول دارای بوی خاصی نمی باشد اما به سرعت تمام آلودگی ها را حذف خواهد کرد.
  5. اگر داخل یخچال ترشحات غذایی چسبیده که به سادگی از بین نمی رود، بهتر است تکه ای پنبه به آب آغشته کرده و بر روی آن بگذارید، در این حالت لکه های عمیق نرم شده و به سادگی پاک خواهند شد.
  6. درزهای داخلی درب یخچال و فریزر را به واسطه یک مسواک تمیز کنید تا اثری از لکه و مواد غذایی نماند. حتی اگر با چشم هم اثری از لکه نمی بینید این کار را انجام داده و آلودگی ها را از بین ببرید.
  7. نوار پلاستیکی درب یخچال و فریزر به همراه ظروف مواد غذایی که داخل یخچال قرار می دهید را به خوبی توسط پارچه نخی و نرم پاک کنید.
  8. برای خوشبو کردن داخل یخچال و از بین بردن بوی بد آنها می توانید از جوش شیرین و دانه های قهوه استفاده کنید. به این منظور یکی از آنها را به صورت باز داخل ظرفی ریخته و داخل یخچال قرار دهید.
  9. برای پکسازی قسمت بیرونی درب ها می توانید برای آن دسته از یخچال و فریزر هایی که دارای رنگ سفید هستند از مخلوط آب و کمی شامپو بچه استفاده کنید. لازم به ذکر است استفاده از این محلول برای سطوح استیل نیز مشکلی ایجاد نکرده و باعث زرد شدن یخچال های سفید رنگ نیز نخواهد شد. اگر یخچال و فریزر شما دارای سطحی از استیل لعاب دار است می توانید از محلول جوش شیرین و آب نیز برای پاکسازی استفاده کنید. اگر هم جنس آنها استیل بدون لعاب بود، از روغن بچه استفاده کرده و در جهت رگه های سطحی استیل بکشید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]