اسکانو
خانه‌تکانی

پیش به سوی نوروز، نکات خانه‌تکانی در پاکسازی اتاق‌خواب

با آنکه اتاق خواب یکی از خصوصی ترین فضاهای ماست، و کمتر کسی اجازه ورود به آنجا را دارد؛ اما این بخش آرامبخش و دوست داشتنی از فضای زندگی نیز نیاز به خانه‌تکانی و پاکسازی دارد. پس تصور آنکه اتاق خواب محلی برای حضور مهمانان نیست و نیازی به پاکسازی عمیق ندارد، اشتباه بوده و بهتر است قبل از سر و سامان دادن به هر قسمتی از خانه به پاکسازی این قسمت برسید.

اتاق خواب یک فضای خصوصی است، گاهی تغییر جای یک وسیله توسط شخصی دیگر در اتاق خواب شما می تواند روزها شما را سر در گم کند، بنابراین برای پاکسازی و سر و سامان دادن به این بخش از خانه خودتان دست به کار شده و از دیگران کمک نخواهید. کارهای خود را دسته بندی کرده و به ترتیب هر یک را بر طبق دسته بندی و زمانبدی مشخص خود انجام دهید.

قبل از هر کاری نگاهی کلی به وسایل داخل اتاق بیاندازید، هر چیزی که در طول یکسال مورد استفاده نبوده، پس لایق ماندن در اتاق خوابتان نیست، تمامی این وسایل همچون مجلات، یا وسایل ریز و درشتی که هیچگاه به کار نمی آیند را دور بریزید. کاغدهایی که مدت هاست روی هم انبار کردید را جمع آوری کرده و در اولین فرصت دور بیاندازید. برای اینکار به تک تک قسمت های اتاق خواب رجوع کرده و هر چیزی که در هر نقطه ای اضافی می بینید جمع کنید.

در کنار دست خود یک سبد برای لباس های چرک و یک کیسه برای جمع آوری زباله ها قرار دهید. تمامی ملافه ها و لباس های کثیف را جمع کرده و به بیرون از اتاق منتقل کنید. این کار برای زباله ها هم صدق می کند. به محض آنکه یک کیسه زباله پر کردید به بیرون از اتاق منتقل کنید تا جلوی دست شما نگیرد و آشفتگی به شما و فضای شما ندهد. این آشفتگی به شدت در کاهش راندمان کاری شما تاثیر خواهد گذاشت.

کمد لباس خود را باز کرده و به آن سرو سامان دهید. در این حالت در روزهای بعدی که لباسی را بخواهید به راحتی آن را پیدا می کنید و لباسی مورد علاقه مابین لباس های دیگر قایم نخواهد شد. لباس هایی که کوچک شده و یا مندرس، بهتر است از داخل کمد بیرون آورده و از آنها دل بکنید. این کار به بازتر شدن فضای شما کمک کرده و می توانید نظم بخشی به کمد لباس ها را راحتتر انجام دهید. لباس ها را تقسیم بندی کنید، مثلا شلوارها یک طرف، پیراهن طرفی دیگر و … به این شکل پیدا کردن لباس هایتان در روزهای بعدی به راحتی صورت خواهد گرفت.

مرحله آخر، پاکسازی اتاق از گرد و غبار های می باشد، تمام گوشه ها، روی سطوح و روی زمین را به طور کامل با دستمال گرد گیری کرده و سپس جاروبرقی بکشید. و در آخر از یک اسپری خوشبو کننده استفاده کرده و فضای خود را با عطری خوش دل انگیز کنید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]