اسکانو
خرید مسکن

چه عواملی باعث شده است تا تقاضا برای خرید مسکن افزایش یابد؟

 بازار مسکن این روزها نسبت به چند سال گذشته خود شاهد رونق است، رونقی که تا چند سال گذشته آرزوی این بازار بود و اکنون کم‌کم دارد پای به بازار مسکن می‌گذارد. باآنکه هنوز هم رونقی که بایدوشاید در بازار مسکن وجود ندارد و نشانه‌هایی از آن را شاهد هستیم اما معاملات دارای رشد 10 درصدی بوده‌اند و این مسئله نوید می‌دهد که روزهای خوبی برای بازار مسکن درراه است. حسین عبده تبریزی می‌گوید که با توجه به بررسی‌های انجام‌شده عمده تقاضاهای خرید مسکن مرتبط با اقشار متوسط جامعه است، دراین‌بین بیشترین مناطق تهران که دارای سهم زیادی از این خریدوفروش‌ها هستند منطقه 4 و 5 می‌باشند. به گفته مشاور تأمین مالی وزیر راه و شهرسازی هرگاه که دولت تسهیلات بانکی خود را با اقساطی معقول به مردم ارائه می‌کند آمار خریدوفروش مسکن نیز در بازار بیشتر می‌شود. به گفته عبده تبریزی رشد معاملات در کشور از طریق ازدواج و تشکیل خانواده‌ای جدید و همچنین تبدیل به احسن کردن ملک قبلی حاصل می‌شود، در حال حاضر در کشور سالانه 600 هزار ازدواج ثبت می‌شود و این بدان معناست که بین 300 تا 400 هزار تقاضای جدید برای بازار مسکن خواهیم داشت؛ دراین‌بین خانواده‌هایی که توان مالی خوبی دارند هم به دنبال آن هستند تا ملک فعلی خود را به احسن تبدیل کنند.

به گفته عبده تبریزی اکنون سفته‌بازان در بازار مسکن حضور ندارند و سفته‌بازی مسکن تضعیف‌شده است، چراکه در حال حاضر قیمت مسکن با نرخ تورم رشد می‌کند و در چنین بازاری تقاضای مصرفی در حال تقویت است، این در حالی است که در دهه هشتاد نرخ قیمت مسکن بسیار بالا رفت و سفته‌بازان وارد بازار مسکن شدند تا قیمت‌ها را بالاتر برده و از این طریق سود بیشتری داشته باشند. عبده تبریزی همچنین اظهار داشت: سفته‌بازی زمانی رشد می‌کند که افراد خرید مسکن را از ترس افزایش قیمت انجام می‌دهند بنابراین افراد برای آنکه سود بیشتری در آینده داشته باشند خرید کرده‌اند نه برای مصرف… در حال حاضر نشانه‌ای از سفته‌بازی مشاهده نمی‌شود و این تقاضای مصرفی و واقعی بازار شده است.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]