اسکانو

چگونه بدون سیستم دزدگیر خانه خود را در برابر دزدها ایمن سازیم؟

شاید شما هم اطراف خود خانواده‌ای را بشناسید که منزلشان دچار سرقت شده باشد. از اولین سال‌های خلقت بشر به دنبال راهی برای محافظت از محل زندگی خود در مقابل دزدها بوده و این تلاش همچنان ادامه دارد. البته هم ماهیت دزدها و هم روش سرقت از خانه‌ها در طول زمان بسیار تغییر کرده است. این روزها بسیاری از شهروندان برای تأمین امنیت خانه خود از سیستم‌های پیشرفته دزدگیر استفاده می‌کنند،البته شما می‌توانید با رعایت نکات زیر حتی بدون پرداخت هزینه برای خرید دزدگیر خانه خود را تا حد زیادی از خطر سرقت ایمن سازید.

عوامل زمینه ساز اصلی وقوع سرقت

به گفته معاونت اجتماعی پلیس آگاهی ناجا بسیاری از سارقان قبل از وقوع سرقت با صاحب‌خانه آشنایی داشته‌اند، اعتماد بی‌جا و فراهم کردن زمینه حضور افراد نامطمئن و ناشناس در محوطه ساختمان، دسترسی افراد غیرقابل اطمینان به کلید‌های خانه و اطلاع این‌گونه افراد از برنامه سفر ساکنین از مهم‌ترین عواملی هستند که زمینه وقوع سرقت از منزل را فراهم می‌کنند. از طرفی رعایت نکردن نکات ایمنی در راه‌های ورودی ساختمان، خالی گذاشتن منزل بدون رعایت اصول ایمنی و نگهداری اموال باارزش در داخل منزل و مکان‌های غیر امن دیگر عواملی هستند که احتمال مورد سرقت قرار گرفتن خانه را افزایش می‌دهند.

سرقت منزل - نکات ایمنی

با رعایت این اصول تا حد زیادی از بروز اتفاق پیشگیری کنید

  • مقابل کلیه پنجره‌ها، به ویژه در طبقات همکف، نورگیر، پاسیو و روی دیوارهای کوتاه، حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنید.
  • مقابل کلیه درهای راهرو و پشت‌بام را با حفاظ نرده‌ای، ایمن‌ سازید.
  • حفاظ دیوارها را طوری تعبیه کنید که اگر تیر چراغ‌برق، درخت یا ماشینی در کنار آن قرار داشت، سارقان نتوانند با بالا رفتن از آن‌ها از روی دیوار عبور کنند.
  • در صورت امکان برای درِ ورودی منزل و یا درِ اتاق‌هایی که اشیای قیمتی نگهداری می‌شود، از درهای ضد سرقت استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که کلید منزلتان در اختیار افراد ناشناس یا غیرمطمئن قرار ندارد.
  • از قرار دادن کلید در محل‌هایی مانند زیر جاکفشی و سایر محل‌های قابل‌دسترسی خودداری کنید.
  • کلید منزل خود را در اختیار بنگاه معاملات ملکی، شرکت‌های خدماتی، کارگرانی که برای تعمیر به منزل شما مراجعه می‌کنند و … قرار ندهید.
  • هنگامی‌که به مسافرت می‌روید، بستگان و همسایگان مورداطمینان را در جریان قرار دهید تا مراقب منزلتان باشند و به‌طور مرتب به آن سرکشی کنند.
  • هنگام رفتن به سفر، سعی کنید توجه افراد را جلب نکنید.
  • هنگام رفتن به سفر، سعی کنید توجه افراد را جلب نکنید.
  • هنگام خروج از منزل، در و پنجره کلیه اتاق‌ها، بالکن، حیاط‌خلوت، پشت‌بام و … را قفل کنید تا راه نفوذ سارقان مسدود و امکان دسترسی به بخش‌های مختلف منزل از آنان سلب شود.
  • از ورود افراد ناشناس به ساختمان جلوگیری کنید.
  • اگر فردی به‌عنوان مأمور سازمان‌های مختلف نظیر آب، برق و … به منزل مراجعه کرد، بهتر است کودکان، خانم‌ها و افراد سالخورده به‌تنهایی در را باز نکنند، قبل از دادن اجازه ورود مدارک آن‌ها را رؤیت کنند و در صورت امکان یکی از همسایگان را نیز با خود همراه کنند.
  • محل نگهداری وجه نقد، طلا و جواهرات و اشیای باارزش و گران‌بها را به همسایگان و کسانی که مورد اعتماد نیستند، نشان ندهید.
  • از گذاشتن اشیای قیمتی در کنار در و پنجره مشرف‌به کوچه و خیابان خودداری کنید.
  • هنگام به کار گرفتن افراد به‌عنوان نیروی خدماتی، نگهبان، نظافتچی، آشپز یا … بااحتیاط عمل کنید.
  • در صورت وجود آیفون تصویری یا چشمی روی در، حتماً محل را با نصب یک چراغ روشن نگه دارید تا قادر به مشاهده و تشخیص افراد باشید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]