اسکانو
قانون پیش‌فروش

در قانون پیش‌فروش فروشندگان ضرر خواهند کرد!

حسن محتشم رئیس انجمن انبوه‌سازان در طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که در قانونی که برای پیش‌فروش مسکن در نظر گرفته‌شده است، اگر خریدار تخلفی انجام دهد، هیچ جریمه‌ای برای وی در نظر گرفته نخواهد شد، این در حالی است که برای فروشنده میزان جریمه‌ها حدود 2 برابر خواهد شد که در این صورت فروشندگان مسکن از قانون پیش‌فروش ملک دچار ضرر خواهند شد. به گفته محتشم این قانون ایرادات فراوانی داشته و در صورت اجرایی شدن صحیح آن می‌توانست قدمی محکم برای رونق مسکن به‌حساب بیاید.

یکی از مشکلاتی که در این قانون وجود دارد، ارائه سند از سوی خریدار بوده که مشکلات فراوانی را نیز برای وی در پی داشته است. چراکه بسیاری از اراضی داخل مناطق مختلف کشور خصوصاً در شمال کشور فاقد سند رسمی بوده‌اند که در این صورت خریدار نمی‌تواند بدون سند اقدام به ساخت مسکن کند. در این شرایط خریدار در طول اجرای قانون پیش‌فروش اگر تخلفی انجام دهد هیچ‌گونه جریمه‌ای برای وی در نظر گرفته نخواهد شد و جریمه‌هایی دو برابری برای فروشنده‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

محتشم اعلام کرد که این قانون به اصلاح هیئت‌وزیران رسیده است و قانونی کاملاً یک‌طرفه و سخت‌گیرانه بوده که هیچ تبصره‌ای در آن برای سازندگان مسکن در نظر گرفته نشده است و امیدوار هستیم تا اعضای کمیسیون عمران بتوانند، بخش‌هایی از این قانون را اصلاح کنند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]