اسکانو
قیمت مسکن

گمانه‌زنی‌های قیمت مسکن در نیمه دوم سال

حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که بازار مسکن از اوایل خردادماه شاهد حجم معاملات خوبی بوده و در این شرایط می‌توان گفت زمینه برای رونق بازار مسکن ایجادشده است و اکنون در فاز پیش رونقی بازار مسکن هستیم. بر طبق آمار به‌دست‌آمده از نیمه اول سال جاری می‌توان پیش‌بینی کرد که نیمه دوم وارد فاز رونق شود و حجم معاملات مسکن رو به افزایش باشد. به گفته محتشم بخش مسکن بیش از چهار سال است که در رکود به سر می‌برد و هم‌اکنون اقدام دولت در جهت اخذ مالیات می‌تواند تداوم‌بخش در این زمینه باشد.

درست در نقطه مقابل یکی از کارشناسان بازار مسکن آقای محمد عدالت‌خواه در مورد اخذ مالیات بیشتر از بازار مسکن توسط دولت گفت که مصوبه اخذ مالیات بر درآمد ساخت و فروش مسکن درزمانی که انتخابات پایان‌یافته و زمزمه‌های خروج بازار مسکن از رکود به گوش می‌رسد، امری کاملاً طبیعی بوده چراکه دولت باید درآمدهای خود را به حدنصاب رسانده و بخشی از آن نیز باید از مالیات سود ناشی از مسکن تأمین شود. به گفته عدالت‌خواه این مصوبه اکنون برای برخی از افراد که منتظرند مسکن همانند دستگاه‌های گذشته از رکود خارج شود کمی سخت است و با آن مخالفت خواهند کرد، اما چیزی که در این مبحث مهم است مکانیزم محاسبه و تعیین سود است و به همین دلیل ممکن است مشکلات زیادی را برای فروشنده‌ها و خروج از بحران مسکن به همراه داشته باشد. به گفته این کارشناس مسکن تا زمانی که با شفافیت کامل گفته نشود که منظور از قیمت تمام‌شده چه هست و سود چگونه محاسبه می‌شود، با توجه به رکودی که در این بخش وجود دارد شاهد پیامدهای خوبی نخواهیم بود.

اما به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک قیمت‌های مسکن در نیمه اول تغییر چندانی نکرده است اما درصورتی‌که بازار به رونق خود در نیمه دوم سال برسد، افزایش ده‌درصدی در قیمت‌ها خواهیم داشت، اما این رشد قیمت‌ها از نرخ تورم بالاتر نبوده و دیگر شاهد افزایش نامعقول قیمت‌ها مانند سال‌های 86 و 91 نخواهیم بود.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]