اسکانو
تسهیلات تولید مسکن

پرداخت تسهیلات به حوزه تولید مسکن باید تسهیل شود

به گفته فرشید پور حاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، در نیمه سال جاری با توجه به آنکه دولت جدید مستقر شد و شرایط نقل و انتقالات و تحول در بازار مسکن ایجاد شد، مراجعات متقاضیان به دفاتر مشاور املاک برای خرید مسکن به نسبت همین مدت زمان در سال گذشته افزایش یافت. تابستان فصلی برای نقل و انتقالات است، اما تابستان امسال سال خوبی برای اجاره‌داری نبود، چراکه به علت کمبود واحد اجاره‌ای مناسب رشد قیمت اجاره مسکن در کل کشور روندی صعودی داشت و این امر منجر شد تا بازار اجاره‌داری در تابستان به نفع مستأجران نباشد و عملاً افزایش اجاره‌بها فشاری مضاعف بر دوش مستأجران گذاشت.

در حوزه خریدوفروش نیز به نظر پور حاجت نیمه اول امسال پربارتر از سال‌های گذشته بود و مردم بیشتری توانستند با توجه به کاهش ریسک معاملات مسکن در بازار و برنامه‌ریزی دولت برای حمایت از این بخش وارد بازار خریدوفروش مسکن شوند. به گفته دبیر کانون سراسر انبوه‌سازان در حال حاضر مشکلاتی گریبان گیر حوزه تولید مسکن است، با آنکه بخش خصوصی وارد بازار مسکن شده است، اما هم اکنون منابع مالی خوبی برای تولید مسکن وجود ندارد. از سال گذشته تسهیلات مناسبی برای حوزه تولید مسکن ارائه نشده است؛ اما این واقعیت غیرقابل‌انکار است که سیستم تولید مسکن یک وابستگی کامل به تسهیلات بانک مسکن داشته و اکنون به دلیل رویه‌ای که بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان در پیش‌گرفته است کار بسیار سخت است.

پور حاجت عنوان کرد که هزینه‌ها برای تولید مسکن مناسب نیست و پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان باید تسهیل شود، بانک مسکن باید نگاهی متفاوت به متولیان مسکن داشته باشد. در حال حاضر نرخ سود تسهیلاتی که برای حوزه تولید مسکن در نظر گرفته شده است بالای 22 درصد بوده و این میزان از مصوبات شورای پول و اعتبار نیز بالاتر خواهد بود! دولت باید فکری برای هزینه‌های مورد نیاز تولید مسکن بکند، چراکه اکنون تنها راه استفاده از تسهیلات همان اوراق حق تقدم مسکن بوده که هزینه‌های آن نیز بسیار بالاست و همین امر بیشتر تولیدکنندگان را از حضور در بازار مسکن بازمی‌دارد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]