اسکانو
بازار مسکن

بازار مسکن جهش قیمت در سال جاری را تجربه نخواهد کرد

درگذشته و دولت نهم و دهم، در کنار تورم عمومی که گریبان گیر کشور شده بود و کمبود دستمزد خانواده‌های ایرانی همگی دلایلی بودند که باعث شد تا مردم قدرتی برای خرید مسکن نداشته باشند؛ اما باروی کار آمدن دولت یازدهم اقداماتی صورت گرفت که بر اساس آن افزایش قیمت مسکن نسبت به دولت‌های قبلی که 20 درصد بود تنها 10 درصد افزایش یافت و با کنترل تورم و تک‌رقمی کردن آن تورم در بازار مسکن نیز کنترل شد. در دولت یازدهم تسهیلات خرید مسکن از 20 میلیون تومان به 180 میلیون تومان افزایش یافت و این خود اقدامی بود که دست دلالان و سوداگران را از بازار مسکن کشور کوتاه کرد و به همین جهت تقاضا برای خرید مسکن افزایش یافت و آینده‌ای روشن برای بازار مسکن ایران ترسیم شد.

حسام عقبایی گفت: باآنکه بازار مسکن هنوز رونق نیافته، اما معاملاتی که از ابتدای امسال انجام‌گرفته حدود 15 درصد رشد داشته و شاهد یک رشد نسبی بوده‌ایم. این قیمت‌ها همچنان باثبات همراه بوده و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا پایان نیمه اول سال جاری حجم معاملات انجام‌شده به سمت پیش رونقی برود و این در حالی است که افزایش قیمتی نخواهیم داشت. همچنین رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص واحدهای استیجاری اعلام کرد که امسال با افزایش قیمت چندانی مواجه نخواهیم بود و بازار مسکن در این زمینه نیز ثابت خواهد ماند.

به گفته این مقام مسئول نتیجه مشکل فعلی بازار مسکن به دلیل نبود برنامه‌ریزی پیوسته بوده و دولت‌های قبلی و دولت فعلی باید در قالب برنامه کلان به مسئله مسکن بنگرند و برای آن برنامه‌ریزی طولانی داشته باشند؛ تا به‌جای اینکه بر سر این مسئله بر اساس سلایق سکان‌داری انجام شود.

 ز

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]